Köpa växter på nätet?

#1 - 9 juni 2004 18:44
Hej allihop.
Jag undrar om någon har några bra tips på bra internet butiker där man kan köpa växter nu då hjortgatan för tillfället har stängt?
Tacksam för alla svar!

MVH/Magnus.
#2 - 9 juni 2004 18:50
Det går ju att beställa från Tyskland. Har hittat en del ganska ovanliga växter på denna sidan: www.aquaristikshop.com
#3 - 9 juni 2004 19:02
Hur blir det med kvalliten på växterna om de skickas ända från tyskland klarar de den långa transporten?
#4 - 9 juni 2004 19:07
Det blir bara någon extra dag. Jag skulle tro det går hyggligt. Växterna är i alla fall mindre känsliga än fiskar
#5 - 9 juni 2004 19:08
Bara de får fuktigt och varmt så klara de sig. De skickas förmodligen i en frigolitlåda som håller värmen. De skickas ganska omgående.
#6 - 9 juni 2004 19:17
Tack för svaren!
Kanske får göra ett försök med att bestääla från tyskland...

MVH/Magnus.
#7 - 9 juni 2004 20:09
jag funderar på
http://www.java-plants.com/frame/main.htm

om du blir sugen på något kanske vi kan gå ihop ett par och splitta frakten...?
#8 - 9 juni 2004 20:37

Som jag skrev i en anna tråd här. Hör med era lokala zoobutiker. Även om de inte har speciellt stort utbud hemma så kan dom i flesta fall ta hem från deras växtgrossister.

Fråga dom angående de växter ni vill ha så slipper man frakten + att man får en hel planta som inte rest runt halva europa.

#9 - 10 juni 2004 07:16
Slår ytterligare ett slag för min favoritaffär i Danmark
http://www.akvarieudstyr.dk . Blir man medlem (300 DKK/år) får man dessutom 10-15% rabatt (det varierar). Frakten är ganska dyr, men slår man sig samman så blir det ju billigare. Kanonfina växter, tror faktiskt att de kommer direkt från Tropica, eftersom de skickas i en sån låda.
#10 - 10 juni 2004 08:17
Va inne och kollade lite på den danska affären... Verkar ju jäkligt bra! Billigt dessutom! Man kanske borde beställa lite växter...
#11 - 10 juni 2004 08:27
Tänk på att det är danska kronor, om du missade att man kan få det i svenska. (Välj flagga på första sidan). Jag har beställt flera gånger och har alltid varit nöjd. Dessutom kan man betala med olika sorters kreditkort, vilket är MYCKET ovanligt i Danmark, ska jag säga.
#12 - 10 juni 2004 10:45
Vill inte vara tråkig, men man ska köpa en del för att det ska bli billigt med 170 kr frakt =P, men om man går ihop ett par stycken fungerar det ju finfint!
#13 - 10 juni 2004 11:05
Kostar det såååå mycket i frakt. Urrk.

Jag har faktiskt på pekat för dem att det är en hel del svenskar som kan vara intresserade och de har sagt nåt om att försöka få ner frakten. Men det var inte förrän till hösten.

Annons