Hej allihop.
Jag undrar om någon har några bra tips på bra internet butiker där man kan köpa växter nu då hjortgatan för tillfället har stängt?
Tacksam för alla svar!
Som jag skrev i en anna tråd här. Hör med era lokala zoobutiker. Även om de inte har speciellt stort utbud hemma så kan dom i flesta fall ta hem från deras växtgrossister.
Fråga dom angående de växter ni vill ha så slipper man frakten + att man får en hel planta som inte rest runt halva europa.
Slår ytterligare ett slag för min favoritaffär i Danmark
http://www.akvarieudstyr.dk . Blir man medlem (300 DKK/år) får man dessutom 10-15% rabatt (det varierar). Frakten är ganska dyr, men slår man sig samman så blir det ju billigare. Kanonfina växter, tror faktiskt att de kommer direkt från Tropica, eftersom de skickas i en sån låda.
Tänk på att det är danska kronor, om du missade att man kan få det i svenska. (Välj flagga på första sidan). Jag har beställt flera gånger och har alltid varit nöjd. Dessutom kan man betala med olika sorters kreditkort, vilket är MYCKET ovanligt i Danmark, ska jag säga.
Vill inte vara tråkig, men man ska köpa en del för att det ska bli billigt med 170 kr frakt =P, men om man går ihop ett par stycken fungerar det ju finfint!
Jag har faktiskt på pekat för dem att det är en hel del svenskar som kan vara intresserade och de har sagt nåt om att försöka få ner frakten. Men det var inte förrän till hösten.