Köpa växter online.

#1 - 20 november 2004 21:50
Hjortgatan la ju som ni alla antagligen vet ned.

Så jag undrar. Någon annan som känner till någon som helst onlineshop där man kan beställa växter!?
#2 - 20 november 2004 21:53
Kolla på denna sidan... http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?

Man får tyvärr beställa från tyskland men jag skulle tro att det är ganska bra kvalité på växterna därifrån. Har inte beställt därifrån själv.
#3 - 20 november 2004 22:34
Har mycket goda erfarenheter från www.aquaristikshop.com när det gäller växter. Kvaliten var var MYCKET över förväntan faktiskt, med tanke på de priser de hade. Glöm inte att kolla in deras specialerbjudanden som även gäller vissa växter.
#4 - 20 november 2004 22:34
Tack för svaret. Vore dock trevligt med en svensk sida. Antar att det inte finns någon? Synd saknar verkligen Hjortgatan fick många trevliga leveranser därifrån.
#5 - 20 november 2004 22:43
http://www.mamut.com/zoosaker

svensk

#6 - 20 november 2004 23:48
Jag beställde en massa växter från http://www.mamut.com/zoosaker Och det funkade hyfsat bra, tog bara lång tid innan man fick det.

//Jesper
#7 - 21 november 2004 13:19
Hur är de förpackade under transporten?
#8 - 22 november 2004 10:25
Hepp!
De vart packade ungefär som hjortgatan packade sina växter. Växterna var av bra kvalitet och så fina ut när de kom. Han har ju inte så mycker att välja mellan, men han skall tydligen utöka sortimentet om växtförsäljningen över nätet går bra.

//Jesper
#9 - 22 november 2004 10:36
Med risk för att verka tjatig...
http://www.akvarieudstyr.dk

men dyr frakt säger de svenskar som provat.
#10 - 22 november 2004 12:03
Jaha, men hur packade hjortgatan sina växter då?
#11 - 22 november 2004 12:48
Det normala är väl att linda in växterna i fuktigt tidningspapper och stoppa i en plastpåse, suga ur den mesta luften och knyta igen.
När det är kallt ute, som det är nu, behöver man isolera det hela för att växterna inte ska frysa. Risken när det är minusgrader ute är ju att dom fryser trots isolering, värmen försvinner ju efter en tid.
#12 - 22 november 2004 13:16
Ojdå, hoppas mina som jag beställt överlever resan från staffanstorp till malmö...
#13 - 13 december 2004 14:35
Quartex; Hur lång tid tog det innan du fick dina växter från zoosaker? Har snart väntat fyra veckor...
#14 - 26 december 2004 21:29
hmm jo jag har väntat i fem veckor på zoosaker....tror inte det blir ngn mer beställning där...*arg* förskottsbetalare
#15 - 26 december 2004 21:46
Ursprungligen skickat av Gardener

hmm jo jag har väntat i fem veckor på zoosaker....tror inte det blir ngn mer beställning där...*arg* förskottsbetalare

Hur kan man vänta i 5 veckor utan att ifråga sätta deras sätt att ta emot och hantera sitt system, jag hade ju f_n ringt mailat och varit på dem redan efter 1 vecka har du förskotts betalat så har du!
#16 - 26 december 2004 21:56
Måste bara rycka in & förklara mig lite. Jag får ursäkta dom som inte fått sina växter, men den svenska grossisten har inte haft plantorna på lager så jag har avaktat & hoppades att jag skulle få tag på dom. Några fick jag tag på men inte alla. Det blir bättring inom snar framtid där vi kan hantera paketen mycket bättre. Det kommer även mer info om plantorna på hemsidan. Det tar lite tid att få det så bra som möjligt. Tar gärna emot ideer som kan bli bättre. Det är svårt att vara alla tillfreds. Men bättring lovas.

Ha en god fortsättning & ett Gott nytt år
#17 - 27 december 2004 05:22
Så är det nog, om inte frågar får man inga svar ;)
Upplever man det som om det dröjer för länge med en leverans frågar man varför, och om man då får ett sansat svar blir det oftast lättare att acceptera dröjsmålet eller att man meddelar att man struntar i det som är restat och tar det som finns.
#18 - 28 december 2004 15:49
Ja visst, klart att jag mailade och frågade, före jul och skulle få dem i veckan och efter jul och då skulle de komma med plåster på såren. Det roliga inträffade att de ringde och sa att hälften av det jag beställt hade de inte...fortfarande....
nu har paketet kommit utan plåster på såren och en av plantorna hade jag aldrig köpt om den stått i en affär.
Jag är inte nöjd med det. Har man en butik krävs det lite mer av en, annars får man kompensera kunderna.
#19 - 28 december 2004 17:05
Tänkte låna in mig lite på den här tråden...

Någon som har beställt från www.aquaristikshop.com som kan säga mig hur många kvistar man får med i en "Bound". Funderar på om det bara är själva krukan med mineralull som utgör prisskillnaden mellan "Bound" och "Pot", eller om man får färre kvistar också.

Annons