Jag ska köpa nya akvarieväxter. Nu har jag bara anubias. Förut hade jag cabomba och vattenpest också men de ruttnade och dog. Har ni några tips på vilka växter jag ska köpa? Jag vill ha [color=seagreen]lättskötta[/color] växter som inte kräver mkt men växer bra.:rolleyes:
Mer lättskött än vattenpest är kanske inte så lätt att hitta, den ska väl vara mer eller mindre omöjlig att ha ihjäl. Annars är väl bra tips Ceratopteris, Hygrophila polysperma och kanske Vallisneria. De växer alla snabbt och är lättskötta. En växt som växer våldsamt bra hos mig är annars Heteranthera zosteraefolia.
[QUOTE=Amazonaz]Jag ska köpa nya akvarieväxter. Nu har jag bara anubias. Förut hade jag cabomba och vattenpest också men de ruttnade och dog. Har ni några tips på vilka växter jag ska köpa? Jag vill ha [color=seagreen]lättskötta[/color] växter som inte kräver mkt men växer bra.:rolleyes:[/QUOTE]
Amazonas. Om växterna ruttnar så är det troligtvis kvävebrist i ditt kar. Det kan du inte åtgärda genom att köpa nya växter. Att hitta växter som trivs under de förhållandena är svårt.
MVH
Magnus