Ok är väl lite nybörjare men jag lyckades trampa på mitt täckglas och behöver köpa nytt. Var hittar man billigast sådant? Hos en glasmästare eller? Ni får gärna tipsa om affärer i Malmö då det är där jag huserar.
Täckglas till ett 260L är inte överdrivet dyrt. Har för mig jag gav 60-70 pix till mitt 300L i en zoobutik i Lund. Vill du komma undan billigare så hittar du minst två glasmästare i Lund. Malmö har säkert några att välja mellan.
Blir nog att dra mig till en akvariebutik då om de inte kostar mer. Beställer man täckglasen enligt sina mått eller har dom standard eller hur funkar det?
Skissa gärna ner det på ett papper hur delarna ska se ut. Matningshörnor och om det ska vara heltäckande osv. (Glas under ljusrampen). Vissa ställen har glas liggande så de fixar till det medan du väntar. Andra beställer det hos en glasmästare.
Ring runt lite & kolla vet jag =)
Priset kan ju variera ganska mycket.
Helt rätt Schull.
Hade jag byggt ett växthus så ok, men vi pratar om att betala 30 eller 60 kronor. All ära i att vara prismedveten men jag vete f-n om det är lönt att jaga. Känner iofs inte till någon glasmästare i Malmö.