Köpa sten?

#1 - 3 januari 2006 21:25
Vet någon var man kan köpa vanliga stenar (typ granit) i Stockholmstrakten? Självklart så är det ju billigast att plocka dem själv i naturen men det är liksom lite svårt nu [:D]. I akvarieaffärer så är ju sten löjligt dyrt, tänkte att det borde vara billigare i exempelvis bygghandeln men frågan är om det finns sten att köpa där den här årstiden :confused:
#2 - 3 januari 2006 21:49
hör med tex beting firmor å liknade..nu vet jag inte vart dom finns í sthlm men nånstans finns dom väl.. ska jag ha nåt så går jag till min morbror (har äger en betgongfirma) dom har hur mycket sten som helst..å massa sorter/storleker å jätte billigt är det oftast också...
#3 - 3 januari 2006 21:59
Tack för tipset, ska kolla upp det :)
#4 - 5 januari 2006 22:37
[quote=Loppan11]Självklart så är det ju billigast att plocka dem själv i naturen men det är liksom lite svårt nu [:D]. [/quote]
Nä, det var inte så svårt. Lite jobbigt kanske men...
Var ute med grabben, på 8 år, idag. Vi knackade sönder isen på en bäck med hammare och hittade några bra stenar. Sedan drog vi hem en hel pulka med sten. :)
Dra med barnen å gubben ut å plocka imorgon å passa på att grilla lite (soja)korv. :D
#5 - 5 januari 2006 22:39
Här är stenarna. http://hem.passagen.se/mixe/DSC00039.JPG
Nu är det bara sand och vatten som saknas. Och några malawisar.
#6 - 5 januari 2006 22:41
är det bara som det ser ut eller ligger stenarna rätt på glaset ?
#7 - 5 januari 2006 22:50
de stenarna passade riktigt bra med bakgrunden!

snyggt!
#8 - 5 januari 2006 22:52
Bra idé! Problemt är bara att den enda bäck vi har i närheten ser klart förorenad ut och då jag har en bebis som ständigt hänger med så känns det lite jobbigt med skogsutflykt för att leta sten. Men kanske ändå... Hundarna skulle bli glada i alla fall :D
#9 - 5 januari 2006 23:07
[quote=Raven]är det bara som det ser ut eller ligger stenarna rätt på glaset ?[/quote]

Nä, de ligger än så länge på en bit liggunderlag. Ska försöka hitta lite frigolit imogon. Och så ska jag ha sand också såklart, som jag nyligen tvättat klart. Jobbig men trevlig dag idag. [|)]
#10 - 5 januari 2006 23:19
[quote=smurfmats]de stenarna passade riktigt bra med bakgrunden!

snyggt![/quote]

Tycker jag med. :) Blev chockad själv när jag lade i dem för test.[:O] Hoppas de går lika bra ihop när sand å vatten kommer i imorgon.
#11 - 11 februari 2006 23:30
[quote=makrillen]Tycker jag med. :) Blev chockad själv när jag lade i dem för test.[:O] Hoppas de går lika bra ihop när sand å vatten kommer i imorgon.[/quote]
hur blev resultatet?
#13 - 14 februari 2006 00:42
[quote=makrillen]"hur blev resultatet?"
http://www.zoopet.com/medlemsbilder/showgallery.php?cat=500&ppuser=36012[/quote]

tjusigt
#14 - 14 februari 2006 17:01
Hittade någon var man kan köpa sten. Är också intresserad av att köpa granit/gnejs eller vad det nu är som Aquael ODA är gjord av

Annons