Köpa pump till bra pris

#1 - 18 oktober 2005 21:14
Min pump har börjat strula. Sen jag bytte axel i den så har den dessutom börjat låta mycket mer än tidigare (sitter väl snett kan jag tänka mig).

Så, jag vill köpa en ny pump som passar till mitt Juwel-akvarium. I min lokala butik kostar en dylik pump 450,-! Finns det någon prisvärd internetshop man kan bli rekommenderad istället?
#2 - 18 oktober 2005 21:44
450:- var väl inte så farligt? Det finns kanske lite billigare på PWSS, men så skall man ju lägga till frakten också, och leveranstid. I butiken kan du gå ned i morgon och få den direkt i handen, och så är det tyst och skönt sedan.
#3 - 19 oktober 2005 00:03
kan ju studsa in på länken i min signatur och bläddra igenom "butiker"
#4 - 19 oktober 2005 08:41
[QUOTE=carlsson]Min pump har börjat strula. Sen jag bytte axel i den så har den dessutom börjat låta mycket mer än tidigare (sitter väl snett kan jag tänka mig).

Så, jag vill köpa en ny pump som passar till mitt Juwel-akvarium. I min lokala butik kostar en dylik pump 450,-! Finns det någon prisvärd internetshop man kan bli rekommenderad istället?[/QUOTE]
En del dator-butiker säljer faktiskt eheim-pumpar till väldigt bra priser. (De används för vattenkylning). Men se till att du köper en med 230V anslutning då det finns 12-volts varianter för datorerna...
#5 - 19 oktober 2005 20:22
Tack för svaren. Det är nog som Swetrot skriver att det smidigaste är att köpa från butiken...

Annons