Köpa ny skärm me wide ruta 23 tum till datorn

#1 - 11 juni 2009 21:02
Hur ställer man sen in skärmen så att den visar i wide 16*9 tum ?

Eller känner grafitkortet själv av att det är ny upplösning tro ?

Spanade in en ny ruta hos en av dom stora elektronikbutikerna idag och då glömde jag så klart att fråga säljaren, även om jag knappt tror att han hade koll ;)
#2 - 12 juni 2009 04:56
Ingen som kör wide än ?
#3 - 12 juni 2009 05:37
Det finns upplösningsallternativ som är widescreen.

På min bärbara kör jag med 1440 x 900 pixels tex.
#4 - 12 juni 2009 05:42
Tänk på att du även kan använda den gamla skärmen. Speciellt bra då du kan ha bilden på en skärm och rutorna i den andra när du jobbar med PS
#5 - 12 juni 2009 07:27
Högerklicka, Anpassa, Bildskärmsinställningar, och upplösning hög. Så fick jag göra till min 24" men om det finns något mer "rätt" sätt eller inte har jag inte en aning om...
#6 - 12 juni 2009 07:55
En del skärmar ställer automatiskt in sig. Min 22" Benq t ex
#7 - 12 juni 2009 08:50
c90368 skrev:
Det finns upplösningsallternativ som är widescreen.

På min bärbara kör jag med 1440 x 900 pixels tex.

Sweet nu ble jag klok på det oxå ;)
Till o me på denna gamla hinken jag sitter vid nu så gick det att ställa in så den ble wide ju.;)
#8 - 12 juni 2009 17:59
Det blev minsann en samsung 23 tummare idag på en av dom "stora" elektronikkedjorna.
Läcker sak faktiskt som påminner lite om dom nya platt tv´arna dom säljer.
Samsung SyncMaster P2350.
Dom kör en kampanj med telenor i butiken och om man tecknar ett fastpris abbonemang som jag gjorde,flyttade mitt gamla nummer från TELE2 till telenor och betalar 299/mån så fick jag hela 2476:- i rabatt på skärmen som nu kostade under 400:- för mig.
Najs säger jag.
Guest
#9 - 12 juni 2009 18:04
Enda problemet är att telenor suger :p
Trevlig skärm du skaffat.
#10 - 12 juni 2009 18:05
drd skrev:
Det blev minsann en samsung 23 tummare idag på en av dom "stora" elektronikkedjorna.

Läcker sak faktiskt som påminner lite om dom nya platt tv´arna dom säljer.

Samsung SyncMaster P2350.

Dom kör en kampanj med telenor i butiken och om man tecknar ett fastpris abbonemang som jag gjorde,flyttade mitt gamla nummer från TELE2 till telenor och betalar 299/mån så fick jag hela 2476:- i rabatt på skärmen som nu kostade under 400:- för mig.

Najs säger jag.
Lurad i längden säger jag:d
Guest
#11 - 12 juni 2009 18:08
Ja vare inte billgare o köpa skärmen för fullt pris o betala av? Skulle kostat dig 239kr/mån ist för 299kr/mån + 400.
Bilagor:
#12 - 12 juni 2009 19:16
Jo men eftersom jag normalt ringer för mellan 300-400 så spelar det ju liksom inte nån roll med vilken operatör jag ringer.....nu får jag ju ringa för dom 299:-/mån och säger upp mitt tele2 från idag.

EN bonus är oxå att telesnor har bättre täckning här där jag bor :)
#13 - 12 juni 2009 21:53
Huvudsaken är att du är nöjd Matte:D!
Och visst är det kul med nya teknikprylar:p....
#14 - 13 juni 2009 12:07
Wide är skönt, beställde en 24" igår som ska komma i veckan nu. Inget fel på min 20" jag har nu men det är en rejäl skillnad upp till 24"!
#15 - 29 november 2009 10:32
Efter att ha använt denna rutan ett tag nu så säger jag bara JAG E NÖJD :) !!

Sen har jag ju minskat mina ringkostnader oxå samtidigt och kan nås hemma på nallen med vilket inte är fel, slippa gå ut på altanen och ringa eller svara om nån ringer mig :)
Gumman har även telenor och vi ringer o messar gratis imellan med nåt familyabb som dom bjöd på månadsavgiften ett år fram så det är najs ;)
#16 - 1 december 2009 11:56
Du som håller på med mycket fotografering har väl kalibrerat om skärmen med riktig utrustning? Men hur var panelen från början? Verkar vara väldigt varierat på samsungs paneler på sista tiden...

Står inför att köpa 2st prisvärda större skärmar och har kollat på denna panelen.
Fick aldrig ordning på färgerna utan att kalibrera på min nuvarande samsung så har blivit lite skrämd av dem.
#17 - 1 december 2009 16:16
Har faktiskt inte gjort det till datorn jag har nu men jag fick med en skiva med nåt program på som jag kalibrerade den med till förra datorn.
Antagligen så är det samma inställningar nu till denna datorn eller man borde kanske kalibrera om med det programmet.

Hmm...ska se om jag hittar skivjäklen bara :D
#18 - 1 december 2009 18:29
drd skrev:
Har faktiskt inte gjort det till datorn jag har nu men jag fick med en skiva med nåt program på som jag kalibrerade den med till förra datorn.

Antagligen så är det samma inställningar nu till denna datorn eller man borde kanske kalibrera om med det programmet.

Hmm...ska se om jag hittar skivjäklen bara :D

Oj ok. Var det nån kalibrering i typ med att du ska rangordna nyanser och visade färger eller var det bara skärmens färdiga färgprofil?

Fick en chock på min samsung när jag gjorde testet. Jösses vad den visade färger fel. Där jag trodde jag hade svärta på bilderna visades betydligt ljusare på andra skärmar. Många mörkerbilder som man redigerat helt åt helvete helt plötsligt.
#19 - 1 december 2009 22:08
Minns faktist inte hur det gick till men det var inte speciellt high-tech direkt ;)

Annons