Köpa mp3 spelare

#1 - 20 augusti 2007 09:55
hej.. är på jakt efter en mp3 spelare men kan inte så mycke om dom.. enda jag vet är att den ska ha minst 2gb minne och att den inte ska va så dyr.. ska endast lyssna på ljudböcker när jag jobbar.

har sett en på tradera som ja tyckte va fin, men eftersom jag inte vet nåt om mp3spelare så är det ju att köpa grisen i säcken.

http://www.tradera.com/2GB_MP3_MP4_Spelare_Tunn_Lyxig_design_1_8_TFT-auktion-46700184 där ser ni hur den ser ut i alla fall. är den nåt att ha?

kom gärna med tips (helst inte för dyr) :)

/Andreas
#2 - 20 augusti 2007 15:14
det där ser ut att vara thailand-skräp... håller kanske en månad...

finns billiga flashspelare på nästan varenda elgigant(eller liknande) en 2gb brukar kosta runt 500lappen, men finns ofta på erbjudande... då får du dessutom garanti på spelaren vilket jag betvivlar att en traderasäljare ger...
clasohlson har också billiga, men jag är märkesgalning :D

jag vet inte hur jag klarade mig innan jag skaffade min ipod...

lycka till i mp3djungeln!
#3 - 20 augusti 2007 15:56
hej.. är på jakt efter en mp3 spelare men kan inte så mycke om dom.. enda jag vet är att den ska ha minst 2gb minne och att den inte ska va så dyr.. ska endast lyssna på ljudböcker när jag jobbar.

har sett en på tradera som ja tyckte va fin, men eftersom jag inte vet nåt om mp3spelare så är det ju att köpa grisen i säcken.

http://www.tradera.com/2GB_MP3_MP4_Spelare_Tunn_Lyxig_design_1_8_TFT-auktion-46700184 där ser ni hur den ser ut i alla fall. är den nåt att ha?

kom gärna med tips (helst inte för dyr) :)

/Andreas

Jag köpte en snarlik (mer lik en ipodkopia typ) på Tradera, 500kr typ men 1GB, jag har haft den över ett år och den funknar kanonbra iaf.. men jag vet även andra som fått tag på skräp så.. det är svårt sånt där..

Annars rekommenderar sambon Irivers spelare, dom är bra, och ja, Creative's brukar vara bra..

Jag funderar på en ny senare kanske, men är nöjd med den jag har, så egentligen har jag ingen anledning, men om jag får anledning att byta sen blir det väl nån märkesspelare :)
Alltid bättre att köpa en lite dyrare variant, fast Creative Zen plus t.ex kan du få 2GB för runt 700spänn.

Rätt prisvärt tycker jag, dom brukar vara bra spelare :)

Men ja, bättre att köpa en märkesspelare dock ändå tror jag, så har du bra garanti och vet lite vad du får.. (även om jag nog haft tur och är nöjd med min)
Du kan ju söka på spelare på www.pricerunner.se och läsa omdömen ibland om olika, se för och nackdelar, vad andra tycker.. :)

Lycka till hur som helst :)
#4 - 20 augusti 2007 21:27
tackar för tipsen.. jag är oxå märkesbög egentligen.. kköper alltid bra märkesprylar när jag köper elektronik, men just de här tänkte jag att det inte va så noga eftersom jag inte ska använda den mer än på jobbet, men om man får en bra på en elkedja för 500 spänn så är det ju inte mycke o fundera på.. blir väl o beställa en på elgiganten eller nåt då :)
#5 - 20 augusti 2007 21:47
tackar för tipsen.. jag är oxå märkesbög egentligen.. kköper alltid bra märkesprylar när jag köper elektronik, men just de här tänkte jag att det inte va så noga eftersom jag inte ska använda den mer än på jobbet, men om man får en bra på en elkedja för 500 spänn så är det ju inte mycke o fundera på.. blir väl o beställa en på elgiganten eller nåt då :)

Ja, precis, dom är inte så dyra nu iaf, även om du ska ha en på 2Gb. Hoppas du hittar en du trivs med :)
#6 - 20 augusti 2007 21:56
Kanske är lite "färgad" efersom jag jobbar i butik, men den här tror jag skulle passa http://www.expert.se/product/product.aspx?id=1148351
#7 - 20 augusti 2007 22:38
ja den kanske inte var så dum.. jag skulle vilja ha en spelare med litiumbatteri.. finns inte de? är det inte ganska ute med vanliga AA batterier nu för tiden??? dom brukar inte hålla så bra som det står.
sen vill jag att man ska kunna ladda den via usb kabel direkt i datorn.

(värst va ja kräver märker ja) ;)
#8 - 20 augusti 2007 22:41
spaceace skrev:
Kanske är lite "färgad" efersom jag jobbar i butik, men den här tror jag skulle passa http://www.expert.se/product/product.aspx?id=1148351

ja hitta den på siba mycke billigare.. ja gjorde en pricerunner :)

får nog ta o beställa en sådan.
Bilagor:
#9 - 21 augusti 2007 10:57
Varför inte en Ipod shuffle? Den går att ladda genom Usb..

Kanske för dyr??
#10 - 21 augusti 2007 17:08
Varför inte en Ipod shuffle? Den går att ladda genom Usb..

Kanske för dyr??

vet inte va den kostar men den får helst inte kosta mer än 500kr
#11 - 21 augusti 2007 19:27
varför inte bara köpa en mobil? Man kan ju ha rätt mycket minne i en telefon nu för tiden:P
#12 - 21 augusti 2007 21:25
fredd skrev:
varför inte bara köpa en mobil? Man kan ju ha rätt mycket minne i en telefon nu för tiden:P

ja har en sony ericsson w850i med 1gb minne i.. skulle väl kanske kunna använda den men det känns mer riktigt med en mp3 spelare.
#13 - 21 augusti 2007 22:19
För att stödja marknaden? Släng i ett större minneschip och lägg pengarna på ett par vettiga lurar istället, bättre investering. Var väl bara Gunnar Sträng en gång i tiden som hade både hänglen och svångrem... ;)
#14 - 22 augusti 2007 08:25
Pegrasus skrev:
För att stödja marknaden? Släng i ett större minneschip och lägg pengarna på ett par vettiga lurar istället, bättre investering. Var väl bara Gunnar Sträng en gång i tiden som hade både hänglen och svångrem... ;)

stödja mobiltelefonmarknaden? den prylen som har förändrat välden så att ingen pratar irl.. vet faktiskt inte varför jag skulle stödja just mobiltelefoner,,k kan ju lika gärna stödja mp3 marknaden.
#15 - 22 augusti 2007 11:56
Men du har ju redan en mobil med mp3-funktion?

Annons