Köpa mer fisk?

#1 - 16 november 2003 14:22
Just nu har jag 1 st slöjstjärt, 7 platy, 2 malar (vet inte vad dom heter men dom åker omkring nere på botten och naffsar bland gruste) och 1 anicistrus (?) (sitter på min rot och smaskar).

Kan jag köpa till lite fler? Och i såfall hur många? Vill inte ha för stora saker, inga neontetror, utan mer färgglada lättskötta i platy-storlek.
#2 - 16 november 2003 14:22
Karet är på 69 L...
#3 - 16 november 2003 14:26
hmm inte så lyckat att köpa fler, samt att du blandar kallvattensfisk och tropisk fisk....
#4 - 16 november 2003 14:32
slöjstjärten kommer nog inte vara kvar i det akvariumet länge till utan kommer få flytta. Men...
Vilka fiskar är det som är tropiska och kallvatten...? Jag vet inte så mycket. Vill bara få ordning och reda.

Ge gärna mig tips på vad jag ska göra istället.
#5 - 16 november 2003 14:34
Slöjstjärten är en kallvattenfisk. Jag tycker du ska titta på guppy, de är otroligt fina och ta tid på dig att hitta riktigt fina exemplar.
#6 - 16 november 2003 14:36
ancistrusen är tropisk och dom andra malarna lär vara tropiska (inte säker)... guppy eller nån molly skulle jag föreslå!
#7 - 16 november 2003 14:47
Menar ni att Guppy inte är tropsik eller? Spelar inte så stor roll, de kan va i den tempen.
#8 - 16 november 2003 14:51
Om du gör dig av med slöjstjärten tycker jag att du ska ta reda på vad de två malarna du har är för sort.Corydoras? Du kan gå in på fiskar och sätter in corydoras på släktet så får du bilder på dem. Om det är corydorasmalar borde du antingen sälja båda eller köpa ungefär 4 st till av samma sort (de trivs i flock).Ancistrusen blir knske lite stor för det där akvariet men går nog att ha kvar. Om du köper fler corydorasmalar tycker jag inte att du borde köpa mera fiskar, om du säljer dem kan du köpa några platyn till (det finns många olika färger och varianter t.ex. indianplaty) Jag skulle inte sätta andra sorts fiskar hit, det blir fullt och svårare att sköta.
#9 - 16 november 2003 15:37
Hej!
zebrafiskar gillar lite svalare vatten http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=51
och de är fina att se på och lättodlade[:-156]
mvh/Sarah
#10 - 16 november 2003 16:30
dom jag har två st utav ser ungefär ut såhär: .http://www.zoopet.com/akvarium/images/300/88.jpg
fast dom är beiga med en liten brun fläck på magen....

Låt oss säga att jag gör av mig med dom två små, och köper lite fler platys. då har jag en sugmal kvar. Räcker det?

Dom här små som jag visade på bilden köpte jag mest för "underhållningens" skull. Dom skulle smaska i sig massa skräp och liknande sa han jag köpte dom av. Men dom är inte speciellt vackra...

Mitt mål är att ha färgstarka fiskar, så många som möjligt. Malar som platys.

Annons