Köpa litet kar

#1 - 5 februari 2007 17:54
Hej.
nej jag ska inte plåga fiskar i ett litet kar.
jag letar efter ett litet kar i ca 30X30cm storleken som jag tänkt ha som yngelburk, ingen hade ju en aning om vad de kostar att beställa glas och göra själv, så någon kanske vet någon butik som säljer ett kar i den storleken, och gärna på nätet?
#2 - 5 februari 2007 17:58
Jag tycker man ser det i nästan alla zooaffärer, typ 25 liters akvarier som de säljer i paket. I alla fall i skåne där jag är. Men de blir ju kanse dyrt att ha som yngelkar.
#3 - 5 februari 2007 22:48
jo köpa paket blir inte billigt, är ju egentligen enabrt själva karet utan lyse pump osv smom jag behöver.

har en plastback nu och de är väl inte de snyggaste.
#4 - 6 februari 2007 10:35
Om du har hornbach i närheten säljer de 25-liters akvarium utan tillbehör (inte ens lock)
#5 - 11 februari 2007 12:15
har tyvärr inte den affären i närheten, ingen som vet vad man kan köpa ett litet kar, i glas på nätet, har kollat i en del butiker men de är mega pumpa och bråte med, känns sådär att lägga 600-700kr på ett yngelkar, vill inte ha plast för de har jag konstaterat såg fult som stryk ut.

men har en sjuhelsikes massa platys nu så ser sådär snyggt ut med 3 yngelburkar i ett 120 liters kar,,,
#6 - 11 februari 2007 12:46
Pumba skrev:
har tyvärr inte den affären i närheten, ingen som vet vad man kan köpa ett litet kar, i glas på nätet, har kollat i en del butiker men de är mega pumpa och bråte med, känns sådär att lägga 600-700kr på ett yngelkar, vill inte ha plast för de har jag konstaterat såg fult som stryk ut.

men har en sjuhelsikes massa platys nu så ser sådär snyggt ut med 3 yngelburkar i ett 120 liters kar,,,

kolla på blocket där hittar du det fins många,vart bor du?
#7 - 11 februari 2007 13:28
hittar just inget där inom "behändigt" avstånd, de är mest stora helsike, har inte plats till ett stort kar, runt 20 liter räcker gått till ett gäng yngel tills de är så stora att de kan va med de andra fiskarna.

Bor i värnamo i småland, hittar man nått så är de oftast 10-15mil dit och då blir de inte specielt lönsamt ekonomiskt att åka och köpa det.

funderar på att bygga ett själv men de lär ju inte bli billigt med alla de glasbitarna man vill ha tillskurna.
#8 - 11 februari 2007 13:31
Jag fick glas uppskuret av min glasmästare för 190:-, om jag kommer ihåg rätt.. Det vart på ~40liter. Sen är ju silikonet inte speciellt dyrt =) Justdet, jag fick tillochmed en halv silikontub på köpet! :D

Annons