Köpa labbväska

#1 - 5 november 2008 19:55
har aldrig gjort några tester utöver nitrit och ph i mina kar så jag tänkte köpa en väska med massa tester i, men det rör ju sig om ett gäng hundralappar då så jag tänkte höra vad ni provat för olika väskor och vad ni tycker om dem?
#2 - 5 november 2008 20:14
har köpt tetras..., kändes bra då, men det é överkill så som jag ser det., spar pengarna och köp nått roligare...
#3 - 5 november 2008 20:27
Har själv Seras Aqua test box öch är hur nöjd som helst, kostar visserligen lika mycket som 1kg Hikari tropical algea waffers men man ska inte dumsnåla med sin hobby.
#4 - 14 november 2008 04:50
Blev det nån "labbväska"?
#5 - 14 november 2008 08:20
Jag har bara kört JBL's "lilla" väska. Helt ok, förutom att den blev gammal innan jag han göra slut på den ;)
Beror väl mest på att jag slutade mäta iofs, och inte hållbarheten i sig.
#6 - 12 december 2008 10:19
Nu har jag fått hem Seras labbväska. har varit lite strul med företaget jag beställde ifrån, hemsidan var nere ett tag.

ska testa vattnet snart, igår gjorde jag ett 100% vattenbyte på grund av att jag flyttade akvariet så för tillfället kanske det inte är så intressant
#7 - 24 december 2008 07:28
Hur mycket måste man verkligen kunna för att få ut något av en sån här sak?

Högskoleutbildning i kemi + 15 års erfarenhet som akvarist? Eller är det en vettig pryl för nybörjarklåparen som vill hålla bra vattenkvalitet (jag)?
#8 - 24 december 2008 07:54
Bowman skrev:
Hur mycket måste man verkligen kunna för att få ut något av en sån här sak?

Högskoleutbildning i kemi + 15 års erfarenhet som akvarist? Eller är det en vettig pryl för nybörjarklåparen som vill hålla bra vattenkvalitet (jag)?

Ingen större utbildning, allt står i informationen som följer med. Kommer inte ihåg, men jag tror att du måste förstå engelska.
#9 - 24 december 2008 08:00
Guy Palm skrev:
Ingen större utbildning, allt står i informationen som följer med. Kommer inte ihåg, men jag tror att du måste förstå engelska.

Ja ok, engelska är väl lugnt, iofs så är väl kemisk fackengelska inte det mest använda sen tidigare..

Finns inga svenska alltså?
#10 - 24 december 2008 08:07
Min JBL testlab, stora väskan alltså, har instruktioner på svenska i handboken. Fast jag har inte orkat bläddra dit utan använder den engelska instruktionen tidigare i boken ändå.
Väskan är inredd för att hålla ordning på allting under tiden man går igenom mätningarna. Jag är helt nöjd med handhavandet.
#11 - 24 december 2008 08:08
larson skrev:
Min JBL testlab, stora väskan alltså, har instruktioner på svenska i handboken. Fast jag har inte orkat bläddra dit utan använder den engelska instruktionen tidigare i boken ändå.

Väskan är inredd för att hålla ordning på allting under tiden man går igenom mätningarna. Jag är helt nöjd med handhavandet.

Ok, Kul. Skall kolla på det så småningom då.
Mest prylar när man dör vinner!
#12 - 25 december 2008 16:30
Seras labbväska har tydliga instruktioner för samtliga test på svenska!

Tycker lådan är snygg och inte alls platstig eller billig på något sätt (nu var den väl kanske inte så billig heller men ni förstår nog vad jag menar), känns som kvalité.

Bra köp! jag är riktigit nöjd.
#13 - 25 december 2008 16:34
Seras labbväska har tydliga instruktioner för samtliga test på svenska!

Tycker lådan är snygg och inte alls platstig eller billig på något sätt (nu var den väl kanske inte så billig heller men ni förstår nog vad jag menar), känns som kvalité.

Bra köp! jag är riktigit nöjd.

Låter ju bra! skall kolla på den!
#14 - 25 december 2008 17:01
larson skrev:

kan du inte ta lite bilder på JBL's så fixar jag några på seras.

så man har något att jämföra med, tyckte JBLs lät intressant också men det blev Seras för att den var lättast att få tag i just nu.
#15 - 25 december 2008 18:32
JBL's funkar bra för mig men kolla noga datumet på alla dessa kit för de har ett Bäst Före. (Tänka prova Seras nästa gång)

Bowman: Glada amatörer har nog störst nytta av dessa :)

Engelskan är inte svår..och är du osäker på något ord är det bara fråga.

Sen tycker jag att man kan köpa JBL's teststickor också för att snabbare se om nåt är på tok..

Jag jämförde JBL's dropptest med ett test jag gjorde med teststickorna då får man lite koll på hur pass bra stickan mäter och kan räkna ut lite snabbt om nåt e galet.

Ett knep som funkat för mig som är en "gammal" nybörjare på nytt ;P
#16 - 25 december 2008 18:39
Ok Markus.

Annons