Nån med förslag på hur jag tillverkar att så billigt som möjligt behöver ej vara helt i glas.
Höre att nån hade skurit av en sån där farmar vatten tank på några kubik, men det är kanske lite väl enkelt.
Men alla andra förslag tas emot.
tack/
Det brukar finnas sådana här trädgårdspooler på Toys'R'Us för typ en femhundring som rummer någon kubik vatten om det nu bara är en billig behållare du skall ha.
Annars brukar det finnas begagnade akvarier i din eftersöka storleksklass för i storleksordningen 3-4000:- på Blocket.
Sedan kan man väl bygga själv med marinplyfa etc, men det blir inte så himskans billigt som man tror. Förmodligen är det billigare att köpa ett begagnat, och mycket mindre jobb.
Det man skall tänka på är att akvariets inköpskostnad sett till övriga inköp och kanske tio års drift en ganska så liten kostnad.
Något annat man ska tänka på, kolla alltid priset med fler säljare av såväl glas som plyfa och andra material.
Jag håller på med att bygga en bänk, och det skilde 300kr på samma formplyfa mellan de olika försaäljarna, per skiva!!
När jag byggde mitt lilla akvarie (140 L effektiva) så skilde det 1000kr mellan dyraste och billigaste glasmästaren, kapade och putsade glasskivor.
Så där kan man tjäna pengar på en halvtimme i telefonen!!
Jag hittade mitt 1000 liters i blocket för 2500:-, med ställning ramp. Fick iof sig köra 80 mil enkel resa för att plocka hem det, men det var det värt[:-34][:-34][:-34]