Jag tror du kan ha en tre-fyra par i ditt 260, beroende på hur det är inrett. Finns det tre-fyra likvärdiga revir kommer det att funka bra, annars inte. De leker på släta ytor, så grottor behöver du inte skapa - däremot är sådant som kan funka som reviravgränsningar mycket viktigt. Rötter, sten och växter går utmärkt att skapa sådana gränser med. Se till att det finns några flata ytor mitt i reviren samt gömställen där de kan dra sig tillbaks om de vill.
Har inte pejl på om Ancistrus förekommer exakt i samma biotoper som fjärilar - av det jag kopplat trivs de i lite olika biotoper. Min erfarenhet av Ancistrus är att de kan klippa rommen från många andra firrar, så kanske är de ingen bra kombination till fjärilarna - om du vill maxa utbytet av just dem. Otocinclus funkar bättre, både som sällskap och som algätare.
Som nämnts ovan: köp inte XL-varianten, men inte heller firrar som är 3 cm och fullt utfärgade. De blir oftast inte större. Kring fyra-fem cm eller mindre (men inte fullt utfärgade) rekommenderar jag. Spana efter långt utdragna fenstrålar i ryggfenan. I ett av de vildfångade par jag haft hade tom honan mycket långt utdragna fenstrålar. Det är dock svårt att hitta verkligt fina fjärilar, enligt min erfarenhet.
Köper du fullvuxna djur får du tänka på att de inte blir så gamla, så se till att odla dem snabbt så du kan förnya stammen. Torvfiltrering är inte dumt, samt mjukt/svagt surt vatten (om du vill ha yngel på dem snabbt). Ffa är en rätt hög temperatur (kring 28 grader) att rekommendera för trivseln. Ger lite mer fart på dem, men de blir samtidigt mer kortlivade. Självklart är en varierad utfodring bland det viktigaste.
Hilsen!!