Köpa Epotex akvarielack

#1 - 23 februari 2005 21:20
Hej!

Har köpt ett akvarium, juwel rio 180. :) Tänkte nu göra en frigolitbakgrund. Har inhandlat det mesta, men i byggvaruhuset som jag var till hade de inte Epotex akvarielack som jag hört många använder. Han jag pratade med i affären kunde inte heller säga någon annan lack som jag kunde tänkas använda och som skulle funka att ha i ett akvarium fyllt med vatten [:O] . Så nu undrar jag vart man ska vända sig för att få tag på Epotex akvarielack eller om någon har någon annan idé? :confused: Hur mycket kan man exempelvis behöva för en bakgrund med måtten 100x50 cm?
#2 - 23 februari 2005 21:38
här Prova ringa / emaila dem själva om inget ligger nära nog, inte säker på vad de ska ha för att posta en pyts till en, men de hävdar att de ställer upp på det med...

Lycka till.
B!
#3 - 24 februari 2005 05:37
Epotex säljer akvarielacken mot postförskott. De har också återförsäljare: http://www.epotex.se/page/142/168/41
#4 - 24 februari 2005 09:54
[QUOTE=Hasse H]Epotex säljer akvarielacken mot postförskott. De har också återförsäljare: http://www.epotex.se/page/142/168/41[/QUOTE]

Du vet att våra länkar båda leder till samma sida va?
B!
#5 - 24 februari 2005 09:55
Nu vet jag det!
#6 - 24 februari 2005 10:06
Såg på listan att båtbutiken hemmavid stod med som återförsäljare då jag skulle köpa Epotex, så jag knallade dit och bad dem beställa hem åt mig. Inga som helst problem fastän jag var den första kund som de haft som beställt akvarielack.
Killen kollade hur det var man skulle blanda till det hela och jag sa måtten på det som jag skulle ha det till så han beställde hem precis så mycket som jag behövde.
Hämtade paketet hos dem 2 dagar senare.
#7 - 24 februari 2005 10:11
Va bra :) nu sitter vi spända och vill se detaljerade bilder på ditt bygge :D

/Baggen
#8 - 25 februari 2005 07:50
Tack!

Tack för svaren. Ska nog beställa akvarielack nån dag. Har ju inte börjat med bakgrunden än så det hinns ju med. Måste ju tänka ut hur den ska se ut först. En klippvägg blir det i alla fall, då jag ska ha Malawiciklider.

Annons