Köpa EHEIM akvarium ifrån nätbutiker i Tyskland?

#1 - 3 mars 2013 18:38
Hej,

Jag har hittat ett akvarium som jag väldigt gärna vill köpa, men tyvärr kostar karet och möbeln runt 8400kr i Sverige. Inte det billigaste akvariumet på marknaden kanske :D

EHEIM Incpiria 200

Jag undrar om ni kan rekommendera några bra nätbutiker i Tyskland som säljer EHEIM akvarium?

Mvh,
Axelsson
#2 - 4 mars 2013 16:26
Finns det ingen som handlat ifrån Tyska nätbutiker? [:-116]
#3 - 4 mars 2013 16:27
Frakten är väl inte gratis samt att man inte vet hur dom hanterar karet på vägen :P

Priserna lockar men på en sån pass viktig pryl så stödjer jag lokala handlaren :)
#4 - 4 mars 2013 16:27
Sv: Köpa EHEIM akvarium ifrån nätbutiker i Tyskland?

Aquaristic är en bra sida

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
#5 - 4 mars 2013 16:29
hannesc skrev:
Aquaristic är en bra sida

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Ja dom har jag redan hittat, de har mkt bra priser på ytterfilter! :)
#6 - 4 mars 2013 16:42
Köper du akvarium från tex Aquaristic gör du det på egen risk, går karet sönder får du ingen ersättning för det. Antingen om du åker ner själv, eller lägger de extrapengarna och köper i Sverige är mitt råd. Om du nu inte kan tänka dig köpa något annat kar;).
#7 - 4 mars 2013 16:52
Fast ansvar för skadat gods brukar väl fraktfirman ansvara för?
Och skulle akvariet gå sönder i drift är väl kostnaden för akvariet ett av de mindre problemen i sammanhanget kan jag tänka mig...:rolleyes:

Men visst, lite huvudvärk kan det bli, vilket kanske är smällar man får ta om man vill kapa kostnader.

Kör på imho.
#9 - 4 mars 2013 20:19
fragster skrev:
Fast ansvar för skadat gods brukar väl fraktfirman ansvara för?

Har affären haft problem med frakter av hela akvarium tidigare kanske de friskriver sig, och frakten är ditt egna ansvar. Eller så kan du betala 6000:- för frakt med försäkring etc och då blev det ingen bra affär längre...

Annons