köpa diskus via internet??

#1 - 24 september 2004 18:03
äre någon som har erfarenhet av detta?
vilka butiker är pålitliga?
är diskusaffären i kristiansstad pålitlig?

har ni några ex bilder på diskus som är köpta via internet?
om ni har det skicka gärna.
#2 - 24 september 2004 18:07
Tja Ludde !!
Jag mejlade diskusbutiken i veckan i hopp om att köra dit o köpa fisk nu när lönen dimpit in men då inget svar erhölls så tänkte jag "aha" jag slår en signal istället.

Då svara en tjej efter 6 -7 signaler och ja sa...jo det gällde diskus...hmm...de sysslar vi inte med längre sa hon bara o la på.

Så det e nog inget ställe o handla på tyvärr trots den fina sidan me massa bilder o hyffsade priser!!

// drd
#3 - 24 september 2004 18:13
Hej Discusludde!
Jag och min gode vän Mats Brue´r nere i Lomma köpte ett gäng discusar via "postorder" från Amazon i Karlstad! Har inte sett maken till fisk att växa! På min zoon nere till höger ser du en röd discus som kommer därifrån!
#4 - 24 september 2004 18:36
drd har några dött för dig?

ja köpte ett gäng därifrån och ja hade utmärkta vatten o temp förhållanden med dom tvär dog efter 2-3 veckor dom hade t.o.m börjat äta bra.

det är därför ja bla lägger ut denna fråga för att få tag på andra affärer och andras erfarenheter om diskus köp via nätet.
#5 - 24 september 2004 19:06
<font color="red"><font face="Comic Sans MS">Nopes inga har dött för jag har inte handlat av dom ju !!!
<font color="blue">
Hade planer på d men som jag skrev ovan så hade dom lagt ner verksamheten.</font id="blue">

// drd o mina [:-164][:-138][:-164]</font id="Comic Sans MS"></font id="red">
#6 - 24 september 2004 19:08
Eftersom jag är så kallad killiot har jag inte den minsta erfarenhet av att köpa diskus på nätet. När det gäller killis så finns ju alternativet att köpa ägg eftersom de har en lång utvecklingstid från 10-14 dagar till ett halvt år beroende på art. Dock är killis ganska små fiskar som skulle vara ganska lätta att sända med frakt (och dessutom tämligen lämpliga för detta) men ändå har jag hitintills aldrig gjort detta.

Skulle det gälla dyra fiskar som diskusar skulle jag nog inte ens överväga detta om jag själv skulle kunna ta mej dit och själv transportera dem till hemburken. Grundrådet från en gammal akvarievän blir därför följande om du kan så åk själv - det blir säkert bäst så. Du behöver ju inte åka till sydamerika för att köpa dem.
#7 - 24 september 2004 19:40

Om det går till så som ex Amazon hävdar att de sätter helt nyförpackade firrar på en buss och mottagaren hämtar direkt när bussen anländer så kan väl iallafall inte själva frakten vara direkt dålig för fisken ??

Vore kul att höra vad någon som varit i affären säger ?

Bra priser har de ju helt klart !

#8 - 24 september 2004 20:01
Våra fiskar är flera månader och inte en enda utav dem har dött! men sen och andra sidan kan ju en discus ena dan vara hur frisk som helst för att nästa vända magen uppåt!
#9 - 24 september 2004 22:10
sorry drd frågan var riktad till pelle_k skrev fel.

Annons