Köpa akvarium on-line: bra/dåligt?

#1 - 14 januari 2010 20:43
Ska köpa 200 liters, med aluminiumram och alu.ställning. Hittat ett mycket bra pris på http://www.pwss.se/product.php?productid=124&cat=664&page=1
Dvs akvarium med alu.ram, ställning samt ramp med ljusrör för c:a 2500:-

Har någon erfarenheter av detta bolag? Bra/ dåligt? Annars: erfarenheter att köpa on-line överhuvudtaget. Något att tänka på särskilt?
:confused:
#2 - 14 januari 2010 20:49
Hej! Jag har handlat på pwss förut och tycker de är en bra butik. Om du söker på pwss här på forumet får du upp att ibland kan de vara ganska slöa. För mig tog det max en vecka.
Köpa online är ganska riskfritt. Skulle något gå sönder vid leveransen så kommer ju posten/butiken stå för ett nytt. Viktigt att säga till på direkten vid utlämningsstället om du märker att det inte är så helt. :P
#3 - 15 januari 2010 22:14
Jag köpte från PWSS för några år sedan helt utan problem. Då hämtade jag akvariet.
/CJ
#4 - 15 januari 2010 22:56
har handlat av dem 4-5 gånger och har både gått snabbt och problemfritt. Max 2 dagar efter beställning har jag fått grejerna.
#5 - 15 januari 2010 23:08
Jag har nog beställt från dem 15 ggr och det snabbaste har varit 6dgr och upp till 1,5 månad... trevliga och förhandlingsbara men man vet aldrig när man får grejerna[:o]
Ska man handla kar så kan nog Patrick ta med det på sina turer!
#6 - 16 januari 2010 10:18
Hej!
Ja beställde mitt 540 kar med ställning och ramp därifrån, de körde då karet med minibuss till Västerås där ja mötte upp och hämta karet, Jätte trevlig lirare och inga problem alls!
#7 - 16 januari 2010 13:21
För mig som är nybörjare kändes det bättre att handla i vår lokala butik och då samtidigt skapa en relation med butiken och ägaren. Han har fiskodling som intresse och kan massor om fisk. De kronor extra jag la på akvariet får jag igen på bra råd, snabb hjälp vid behov samt rabatt på i princip allt jag köper.
#8 - 16 januari 2010 14:50
Sophia_ skrev:
För mig som är nybörjare kändes det bättre att handla i vår lokala butik och då samtidigt skapa en relation med butiken och ägaren. Han har fiskodling som intresse och kan massor om fisk. De kronor extra jag la på akvariet får jag igen på bra råd, snabb hjälp vid behov samt rabatt på i princip allt jag köper.

Men de goda råden får du ju här? =)
#9 - 16 januari 2010 15:28
Köpte mitt 152L online ifrån http://cyberzoo.se/ och var inga problem. Schenker kom hem med det hem till dörren :D

Annons