Köpa akvarieväxter via nätet?

#1 - 15 november 2012 13:27
Skulle vilja veta om någon har erfarenhet från köp av akvarieväxter via nätet?
I så fall någon som kan rekommendera en bra sida att handla via.
#2 - 15 november 2012 13:28
jadå köpt många gånger via tradera o plantswap.se. plantswap är väldigt bra
#3 - 15 november 2012 13:33
hannesc skrev:
jadå köpt många gånger via tradera o plantswap.se. plantswap är väldigt bra

Ok, ska kolla in plantswap...
#4 - 15 november 2012 13:36
Jag brukar köpa på www.extraplant.de. Grymt bra kvalité på växterna när de kommer. :) Jag kommer handla där igen.
#5 - 15 november 2012 13:55
Einarsson skrev:
Jag brukar köpa på www.extraplant.de. Grymt bra kvalité på växterna när de kommer. :) Jag kommer handla där igen.

Ser mycket lovande ut, men måste sidan vara på tyska :(

Vad fick du betala i frakt och hur länge tog det innan du hade grejerna?
#6 - 15 november 2012 14:07
www.extraplant.com är den engelska versionen. Du kan välja språk uppe i vänstra hörnet. Och jag håller med om att det är bra kvalité från Extraplant men frakten går på runt 20-25 € så det lönar sig knappt om man bara ska köpa enstaka växter.

Edit: €23.95 kostar frakten till Sverige
#7 - 15 november 2012 14:28
De kommer ju hem till dörren på bara 2-3 dagar dock så de blir inte liggandes länge i en lastbil eller liknande.

Men ja, det kostar ju lite, jag köper ju aldrig en enstaka planta därifrån.

De brukar skicka i början på veckan så det inte ska bli liggandes över helgen på posten. Hur som helst så tar det bara 2-3 dagar från att det lämnat extraplant till att det finns vid dörren. :)
#8 - 15 november 2012 19:12
Yokas skrev:
www.extraplant.com är den engelska versionen. Du kan välja språk uppe i vänstra hörnet. Och jag håller med om att det är bra kvalité från Extraplant men frakten går på runt 20-25 € så det lönar sig knappt om man bara ska köpa enstaka växter.

Edit: €23.95 kostar frakten till Sverige

Beror ju lite på hur långt man har till sin butik.. Men visst, 200 spänn i frakt är ju en del, men som sagt, har man en bit att åka, så sparar man nog in det om man köper lite större kvantiteter..
#9 - 15 november 2012 19:23
Som sagt ovan är Plantswap det bästa (När det man vill ha går att hitta där). Annars tycker iaf jag att aquamoos.de är bra, beställt en gång och frakten var inte vidare farlig och det var bra kvalité. Också på tyska men google translate is your friend :D ...

Annons