Hej allihopa,
Jag har länge gått och funderat på att skaffa pirayor. jag har läst en hel del om pirayor.
Nu i början av nästa år tänkte jag ta upp mitt akvarium som jag hade till min sköldpadda innan som är 200liter stort.
Frågade lite i djuraffären här om hur många Pirayor jag skulle kunna ha i akvariet, hans svar blev 10 st. är detta rimligt? vet inte riktigt om jag kan lita 100% på en försäljare.
Vad kan mata pirayor med mer än räkor och pellets?
Hoppas på att jag placerade min tråd i rätt del av forumet nu! annars får admin flytta om det är möjligt
MVH//Mats
Tjena
10 st är rätt bra antal om dom nu är små fem kronor, pirayor växer snabbt så efter ett tag måste du nog sälja av några.
Själv tycker jag att dom är mycket coolare när dom bilr större och mycket mindre skygga.
Du kan mata dom med allt möjligt men räkor o pellets och mygglarver är bra till en början.
När det gäller arter tycker jag att du ska börja med den vanliga rödbukade pirayan (Pygocentrus nattereri) som många känner till och du kan få hjälp med om det behövs, där efter om du fortfarande tycker det är roligt så finns det grymt mycket olika pirayor, tyvärr kan det vara svårt att få tag på många.
Lycka till!