Konstigt med det eller?

#1 - 3 oktober 2007 20:31
Jag tycker det är konstigt att artbeskrivningen på Cambarellus patzuarensis innehåller ett foto av den ovanligare färgen orange när det finns bilder på bruna (både från mig och Sonja) ska inte den mycket vanligare färgen också vara första foto?:)

Plus att beskrivningen innehåller lite fel information.
den är mycket känslig mot LÅG cirkulation och cirkulationen ska var ganska hög.
Dessutom låter det inte lämpligt att ha 3 st 12 liter.
#2 - 5 oktober 2007 21:38
bump
admin
Christian Alfredsson
#3 - 6 oktober 2007 04:56
Kjell är borta på mässor hela veckan så svar kommer.
#4 - 8 oktober 2007 15:48
bump
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 9 oktober 2007 09:13
3 guppy skrev:
Jag tycker det är konstigt att artbeskrivningen på Cambarellus patzuarensis innehåller ett foto av den ovanligare färgen orange när det finns bilder på bruna (både från mig och Sonja) ska inte den mycket vanligare färgen också vara första foto?:)

Plus att beskrivningen innehåller lite fel information.

den är mycket känslig mot LÅG cirkulation och cirkulationen ska var ganska hög.

Dessutom låter det inte lämpligt att ha 3 st 12 liter.

Vad gäller fotot som använde så tyckte jag att detta foto var den bästa artbilden av de som då fanns tillgänglig när jag gjorde artbeskrivningen. Sonjas foto är ju mer taget framifrån och ditt fanns nog inte tillgängligt när artbeskrivningen gjordes. Dock så går jag ca. var 3 eller 4 månad igenom de foton som lagts in i Goldisarnas fotoarkiv och hittar jag då lämpliga foton så uppdaterar jag artbeskrivningarna med dessa.

Vad gäller dina skötselsynpunkter så gick jag återigen igenom ett antal böcker och kollade på nätet utan att hitta uppgifter som verifierar dina åsikter och artbeskrivningarna bygger ju på de åsikter som de flesta har.
Dock så finns ju väldigt ofta olika åsikter om hur en art skall skötas och därför så finns ju möjligheten att kommentera artbeskrivningarna - så jag tycker att du skall göra en kommentar med dina synpunkter.

Annons