Konstigt beteende på guppy

#1 - 8 maj 2007 11:04
Han trivs vid botten mest. Ligger tom ner i sanden ibland och håller sig nära bottnen. När han simmar så ser han helt fult frisk ut. Kan inte förstå varför han är sån? När jag köpte honom så köpte jag honom ensam och tog den livligaste nämligen han. Men nu ligger han nära bottnen och tom på bottnen. Ibland simmar han upp osv. Han ser jättefin ut.
Märklig fisk.
Vad kan det vara?
#2 - 8 maj 2007 18:17
Hej,

.. Inte den blekaste men om jag skriver nått så kommer tråden upp i början igen och då kanske något proffs ser den... :D

Hur mår de andra??? Har du bra vatten??? Har han väldigt stor stjärt i förhållande till kropp???

Jag rådde en väninna att välja hanar med förhållandevis stor kropp för att jag inbillade mig att de orkar släpa runt på stjärten bättre och hon tog pigga raska hannar som med några undantag inte hade så stor stjärt... Men inte var de mer livskraftiga än de andra inte... [:o]
#3 - 9 maj 2007 07:08
Ja han ser jättefin ut. Har jättefin skjärt osv. Men jag vet inte om det kanske är så att han är ensam eftersom jag köpte honom ensam? Han ligger fortfarande på bottnen sen när jag rör glaset så simmar han upp och blir pigg. Precis som han är trött.
#4 - 11 maj 2007 10:43
han kanske vill ha en hona?
annars jag ahde med en skitfin hane med stor stjärtfena en dag var han bara borta, jaghittade inte ens liket efter honom :(

Annons