Konstigt beteende...

#1 - 14 augusti 2005 18:26
Jag har en platy vet ej vilket kön men den har i några dagar nu mest legat stilla på ca tre ställen i akvariet så jag undrar om den e sjuk eller om den e på väg och föda (den e inte speciellt tjock). Läste i en annan tråd att man skulle byta vatten och tillföra salt, bytte vatten men la aldrig i nåt salt då d skall va "bra" vatten där jag bor. Nitrit värderna e bra med. Tacksam för svar.

Mikael
#2 - 14 augusti 2005 18:35
[QUOTE=Zelvion]Jag har en platy vet ej vilket kön men den har i några dagar nu mest legat stilla på ca tre ställen i akvariet så jag undrar om den e sjuk eller om den e på väg och föda (den e inte speciellt tjock). Läste i en annan tråd att man skulle byta vatten och tillföra salt, bytte vatten men la aldrig i nåt salt då d skall va "bra" vatten där jag bor. Nitrit värderna e bra med. Tacksam för svar.

Mikael[/QUOTE]

Vet inte va de e tyvärr, men mina platy brukar bete sej likadant. Verkar va en känslig rädd liten fisk de där, el så får man dåliga x ute i affären...
#3 - 14 augusti 2005 19:06
mina 2 ligger då och ibland still men så länge den/dom kan simma utan problem och är framme vid matdags och ser normala ut är det nog ingenting att oroa sej för
#4 - 14 augusti 2005 19:39
Tack för svaren !

Tack för svaren jag hoppas att de inte e nån större fara då iaf.
#5 - 14 augusti 2005 20:09
Jag hade en som gjorde så!

Och jag tolkade det tillsist som att hon var "blyg" *s* de andra simmade och "busade" med varandra - men just denna höll sig för sig själv nära botten, gärna gömd bakom en växt. Levde några månader bara...
De andra jag haft har gärna "vilat" på botten eller på bladet till en växt - jag har trott de varit döda ibland och blivit glatt överraskad när de återuppstått.

Annons