Konstigt...

#1 - 17 december 2003 09:45
.. det har med akvarium, köpte ett begagnat av en kompis i våras, startat det med innerfilter o allt annat, köpt ett nytt litet akvarium, två till innerfilter och håller på att startar ett tredje litet kar..utan att egentligen inte ha några pengar alls (är en stackars fattig student.) Letar dessutom efter större akvarium. Var ska detta sluta? Varför kan man inte nöja sig med ETT litet akvarium som normala människor?
#2 - 17 december 2003 09:54
Vaddå normala människor?? [:-56]
Jag förstår dig fullständigt.. Jobbigt bara när suckarna överröstar biltrafiken när man med sällskap är ute och fönstershoppar och "råkar" hamna vid någon zoo-butik..[:-94]
#3 - 17 december 2003 09:59
Ja verkligen, när man "bara ska titta in lite" och man stannar i en timme på en liten minizooaffär.. och har stenkoll på vad som säljs var till bästa priser, typ, nej vi ska bara ha en mangroverot här, sen ska vi igenom halva stan och köpa lite grus.. Stackars sambo..
#4 - 17 december 2003 10:07
Min äldsta dotter påstår att jag borde klippa mitt VISAkort..:(
Men men..Någon ska väl fixa ruljansen för handlarna också.
#5 - 17 december 2003 10:30
Jippie, fick VG på senaste tentan! Var bara tvungen att skriva det..

Jo handlarna måste ju också leva.. och jag måste skaffa extrajobb..
#6 - 17 december 2003 10:42
Då måste jag kontra att jag fått 2 (två) vg på raken nu, trots zoopet (som tar nästan all min tid). Jippy.
Som sagt, trots att man är student så har jag en fabrik i Helsingborg som betalar min hobby. Denna hösten blev det ca 15000 kr nya akvarieprylar.
MVH
magnus
#7 - 17 december 2003 10:44
Zoopet har börjat ta det mesta av min tid också, ska bara kolla lite, plötsligt har det gått 4 timmar. Åh, lyckos dej, jag måste komma på nån smart ide som kan ge en extra slant..
#8 - 17 december 2003 11:24
Känner igen mig.. =) Och det där med att man vill ha fler akvarium.. bor ju i en två och har ett större och ett litet akvarium redan, men funderar hela tiden vart man kan klämma in ett till. Tror faktist jag har tur som har en sambo som sätter stopp för en annars skulle man väl inte kunna betala hyra eller nått annat. CSN borde skaffa "akvarie stöds bidrag" så man kunnde få ut lite mer ;)
#9 - 17 december 2003 11:34
Ja, man kanske skulle lobba för akvariebidrag.. bor också i tvåa, men min sambo är cykeltokig, det kostar också pengar och tar plats, det brukar jag köra med..(ny cykel till sambon=nytt akvarium till mig osv..) Funkar hyfsat..
#10 - 17 december 2003 12:02
Vaddå normala människor??? Menar du att man är onormal om man bor sju pers i en femma på 120 kvadrat och har 12 akvarier på en sammanlagd vattenmängd om 1700 liter???? Det måste väl ändå vara fullt normalt :-)

Se på oss och känn dig normal!
#11 - 17 december 2003 12:06
Jag har funderat på hur många akvarium man kan få in på 50 kvadrat, funderar faktiskt på att bygga på höjden, ungefär som i zooaffärerna..Hm, undrar hur man skulle göra rent praktiskt..?
#12 - 17 december 2003 13:16
Jag vill ha fler, och STÖRRE, men jag får inte för regeringen. Värsta elaka, inte sant?
#13 - 17 december 2003 13:16
Hm, kanske inte får plats med så många 50 kvadrats akvarium ;-)
Tenta i dinosaurier faktiskt.. Fast jag måste ändå säga att min svenska är snäppet bättre än många andras :-)

//Jenny
#14 - 17 december 2003 13:29
Kanske borde skaffa större databord, skulle på sin höjd få in ett 2-3L:s.. Skulle få plats med ett ganska stort hörnakvarium i vardagsrummet..
#15 - 17 december 2003 13:37
förstår inte varför sambon ser lite lidande och stirrig ut när jag börjar diskutera om man inte kunde få plats med ett litet på 300 L eller så i sovrummet...
Borde ju vara bättre än lilla pluttakvariet som står i hallen utanför sovrummet och underhåller med harmoniskt skvalande vattenljud från lågbudgetpumpen... *s*
#16 - 17 december 2003 13:45
Morellen! Du har väl läst tåten "att fostra en akvarienörd", där finns det en hel del tips på hur man får sambon att bli lika nördig som en själv...
Frågan är bara hur nyttigt det är, hos oss fanns det bara två akvarier innan jag fostrat Tobbe och ungarna....
#17 - 17 december 2003 13:58
*ler* Min man vill alltid beslagta min plånbok när jag går in i djuraffärer... förstår inte varför... jag brukar bara komma ut med en liten påse med fiskar eller växter i...ibland en rot eller sten.
För inte så många veckor sedan så sa han dock "Det skulle kännas konstigt och tomt om vi inte hade något akvarium" så nu är han också beroende av dessa *ler glatt*.
Mvh
Elana
#18 - 17 december 2003 13:58
Nanc; jodå, den har jag lusläst *s*
Han håller på att inse att om jag får prata fisk kan jag till och med tänka mig att lyssna på Formel 1 prat utan att se allt för lidande ut *s* Terrorbalans... ;-)
#19 - 17 december 2003 14:02
Har bara haft akvarium sedan september, men har redan hunnit typ tiodubbla volymen en gång...
Nu har jag redan börjat spana efter större.
Var i går i grannstaden och fick syn på en Zooaffär som jag tvingade sambon att följa med in i till hans stora gny och tandagnisslan.
ALLA fiskarna, speciellt några jättesöta slöjstjärtar och urläckra djupröda platy, kommunicerade telepatiskt med mig.
De skrek "KÖP OSS, KÖP OSS! VI VILL BO HOS DIG!"
De hade också billigare innerfilter än vad den lokala handlaren har. Sambon blev milt sagt irriterad.
-Du har ju redan ett filter!
-Jamen detta är bättre!
-Vaddå bättre? Är det inte bra det du har, det var ju ganska nytt?
-Njo, men detta är större.
-Jaha, tänk nu på att vi ska köpa en massa julklappar och mat. Vi KAN inte köpa ett nytt jävla filter.
-Men detta är billigare än hemma...
-Jamen det kostar ändå 350 spänn.
-Jamen...
-Nu går vi. Du får köpa det efter jul.
-Jamen...

*suck*

#20 - 17 december 2003 14:06
Oj, det var skönt att se att finns fler "maniska galningar" som min man brukar kalla mig. På ett halvår har det blivit 3 akvarier. Sammanlagda utgifter på kanske 10.000 kronor.....
#21 - 17 december 2003 16:00
Jag hittade innerfilter på extrapris igår.. så jag köpte två.. alltid bra att ha ett filter i reserv, eller..?
#22 - 17 december 2003 16:03
jag sa övermodigt att jag inte skulle köpa mer levande fisk iår (måste ju reservera mig så jag får julsillen!) men nu BEHÖVER jag nog ett par otoclinus... och så skall man ju ha fler botior än tre... (och så behöver man snart ett större akvarium... Tomten jag LOVAR att jag varit snäll i år! *tindrar med ögonen*
#23 - 17 december 2003 16:08
Ja, tomten, jag har också varit snäll.. Man får så konstiga blickar från släkt och vänner när de frågar vad man önskar sig och man svarat 5 L grus...folk tycker det är tråkigt..vadå, det är ju toppenpresent som man verkligen blir glad att få..

Annons