konstigaste fiskblandningen som ni har fått att fungera?

#1 - 18 december 2006 18:07
Som rubriken antyder, vilken är den konstigaste fiskblandning som ni har fått att fungera i ett kar? Själv har jag under en kort period haft palletciklider med malawi. Det gick bra.
#2 - 18 december 2006 18:15
en person som jobbar på varuhuset *hemligt* som säljer fisk etc, frågade om mina fiskar. jag berättade om min black ghost.
"ah, de är trevliga. jag hade en på 50cm tillsammans med mina malawi".
det är något av det udda må jag säga.
#3 - 18 december 2006 19:16
Min bror tog hand om ett malwiyngel åt mig, och hade då guppys, svärdbärare, glasmalar och en malawiciklid... om det fungerade är väl lite mer tveksamt, så fort ynglet blev uppemot en cm stort började slå ihjäl guppys på löpande band. då fick jag tillbaka det. han simmar nu i mitt malawikar och heter fortfarande "bebisen"
#4 - 18 december 2006 20:08
Jag släppte ner 2 endlersyngel till mina Dwarf Puffers, tanken var att de skulle ätas.
De levde i harmoni under flera månader.
Ett yngel dog senare och det andra slätte jag ner till de övriga av mina endlers
#5 - 18 december 2006 20:21
3 cm:s siameser med ca 20-30 vuxna malawiciklider (ca 11 cm)
#6 - 22 december 2006 21:56
haha

har nog det klockrenaste: en liten glastetra (3 cm) tillsammans med två påfåglar (20 och 25 cm) haha, var meningen att den skulle bli mat först, men den levde där några veckor, tills jag sålde påfflarna :P
#7 - 23 december 2006 07:29
Kanske inte så konstig men ganska ovanlig tror ja^^ ja har vuxna guppy + massor av yngel med en kuhlii ål och han rör aldrig några yngel...! hhee men min guppy hane är ej intresserad av honorna utan bara av ålen han är besatt i h*n^^

Annons