konstiga "ägg"

#1 - 9 april 2007 18:45
har en liten fråga om en sak jag upptäckte i mitt kar idag...En liten klunga som påminner om okläckta grodyngel (fast med vita prickar) sitter fast nästan längst ner på min inbyggda pump. den är välldigt välldigt liten och det är kanske tio prickar i den som liksom ligger och gungar lite fint i vatten strömmningen. Vad är detta? är det några ägg av något slag? det är lite mysko eftersom jag har mollys och de lägger ju inte ägg. sen har jag två glasmalar men de har bara legat under min lilla grotta sen jag köpte dem (de simmar aldrig ut, är något fel eller är de super skygga?) och en liten liten ensam mal som städar troget (hade en till innan men han dog bara någon dag efter inköpet).. någon som vet vad mina ägg är förnågot??
#2 - 9 april 2007 18:52
Finns det snäckor i karet kanske det är dom som har vart framme. Annars har jag ingen aning...
#3 - 9 april 2007 18:55
ja några rackare har jag allt... är de skadliga på något vis?
#4 - 9 april 2007 18:58
beror på fiskarna du har i akvariumet, tror inte det är så värst lämpligt till yngre fiskar eller yngel som kan äta det.

snäckor i allmänhet tycker jag är jobbiga för dem finns överallt tillslut, på glas bland annat,
men ja hittade också en sån klunga och blev förvånad men tror du har fått snäckägg.

haha edit typo. ^^
#5 - 9 april 2007 18:58
Snäckor äter alger, döda växtdelar och överbliven mat.
Finns dom i överflöd matar du för mkt, är alla snäckor vid ytan är det formodligen syrebrist. Dessutom visar de före fiskarna om det är dålig kvalité på vattnet (hur vet jag inte)

Så, ja, dom är bra ;)
#6 - 9 april 2007 18:59
zoomi skrev:

fiskar i allmänhet tycker jag är jobbiga för dem finns överallt tillslut, på glas bland annat,

Ja, fiskar vill vi ju inte ha i karet :p :D
#7 - 9 april 2007 19:01
hahahahah, snäckor menar ja ju såklart hahahha
men visst kan fiskarna vara lite jobbiga :P ja menar man ser ju inte allt vatten för dem är i vägen
#8 - 9 april 2007 19:34
aha.. men jag har inte så många och de är mest på bottnen och tydligen ibland på pumpen :)
#9 - 9 april 2007 19:48
Jag skulle också gissa på snäckor. Angående dina glasmalar har du nog alldeles för få, har för mig att de blir skygga, och tynar bort, om man har för få.

Annons