Konstig utväxt på en golden

#1 - 9 september 2007 19:57
Har observerat att min goldenhona blir mer och mer rund om magen och nu har något börjat att puta ut under magen också !

vad är detta???

http://static.apberget.se/images/p/g/521/521831300650089f2026c51869bb56fa_632_458.jpg

tacksam för svar!
#2 - 9 september 2007 20:22
Jag tror hon är i lek till 80%, vad det ser ut som är att det är ägglednings röret eller vad det nu heter. Som putar ut ur "magen" den kommer bli ännu längre om ett tag bara vänta, vad har du för temp? låt oss säga att du har 26, höj det med 1-2grader till så kommer dom nog att lägga, byt inte vatten! då förstör du allting. Men som sagt vad det ser ut som på bilden, är att hon har rom och att ägglednings röret är ute. Det är väll en malawi ciklid eller? nu har jag inte haft sådana fiskar innan eller läst så mycket om dom, så jag vet inte till 100% ;) men om det är lek så lycka till.
#3 - 9 september 2007 20:25
matlo skrev:
Jag tror hon är i lek till 99%, vad det ser ut som är att det är ägglednings röret eller vad det nu heter. Som putar ut ur "magen" den kommer bli ännu längre om ett tag bara vänta, vad har du för temp? låt oss säga att du har 26, höj det med 1-2grader till så kommer dom nog att lägga, byt inte vatten! då förstör du allting. Men som sagt vad det ser ut som på bilden, är att hon har rom och att ägglednings röret är ute.

ja det var det jag hoppades på också :) jag har 26 grader... jag lyder ditt råd och höjer till 28, så får vi se om det blir någon lek. har en jätte fin hane som uppvaktar henne lite, men de verkar inte som om att de är någon match mellan dem!
#4 - 10 september 2007 14:50
idag konstaterar jag att hon har fått en svullnad under hakan istället :p

bara att vänta 3 veckor så går det över :D
#5 - 10 september 2007 15:25
surt... jag såg nyss att hon tappade ut 3 ägg och 1 blev uppätet... hur länge leker dem? är det klart nu? eller är det möjligt att hon har fler ägg som ska befruktas?

Annons