[COLOR=navy]HJÄLP SNÄLLA!! :([/COLOR]
okej, jag behöver verkligen hjälp men har inte kommit på hur man gör för att göra ett inlägg. iaf, jag har (blandannat) en segelfensmolly (hane) i mitt lilla 50 l tillsammans med några guppys, neontetror och 2 malar.
temperaturen ligger på runt 21 grader, dock vet jag inget om ph värdet då tanten som mätte de izoo affären bara sa att det var bra och sedan gick -_- . men nu till saken: min segelfensmolly har börjat bete sig konstigt, han har alltid varit piggast av alla men nu står han bara helt stilla ( antingen vid ytan eller nära botten) och då och då kippar han med munnen. han har oxå börjat med att trycka ihop och spänna ut fenorna hela tiden :S han ser ut som om han är vettskrämd över något (vilket han alldrig varit förut) och äter bara lite grann när jag har släckt ljuset ( har alltid varit först på plast när det är mat dags)
kan detta bero på att jag gav dem lite (kokt (blää))daggmask och lite räk rom (ej samtidigt) för några dagar sen??? har oxå fått pytte små sniglar lite här och var :S .
[COLOR=indigo]Snälla[/COLOR] hjälp mig!! väldigt tacksam för svar =)
Allt tyder på att du har "övermatat" ditt akvarium, byt minst hälften av vattnet och hoppas det hjälper, verkar det inte räcka så kan du byta mer vatten om någon dag igen. I fortsättningen är det bättre om du tar reda på hur man postar ett nytt ämne, det blir lättare för dig och andra att hålla reda på vart du postade din fråga då, dessutom kanske sådant här passar bättre under "sjukdomar"...