hon spottade i omgångar igår och har nån kvar i munnen men simmar så konstigt med huvudet ner, är det nån som vet varför?
Har ej simmat så tidigare munnen fortfarande stor.
Hoppas på svar!:confused:
Silverhajen_92 skrev:Isåfall är det svamp
Hur länge skall hon vara med ynglena i karet ???m73adde skrev:nej inget luddigt det är en liten bebis som hon inte spottat ännu.
Vänta nu spottade hon.
Just nu ser hon helt normal ut igen,sköööönt!
Äter som en Piraya!!!!
Vart lite orolig när hon simmade som om hon fått en stroke.
MrFisk skrev:4-5 dagar med en del matande blir bra för att hon ska kunna återhämta sig.
tulle89 skrev:Måste bara fråga en sak! :)
Om jag har hängt med i dina tidigare trådar så är det en rödzebra som har ynglat, hur stor är honan?
Väntar ivrigt på att mina ska börja leka men misstänker att de är lite små så det skulle varit kul o veta hur stora dina var innan de började. :D
//MVH Tulle
tulle89 skrev:Jo mina väll 5-6 så snart, tålamod e det som gäller nu! :p
Nee tycker inte du ska ta upp honan redan, låt henne gå en 4 dagar och äta upp sig, är det en bra mamma så kommer hon inte äta upp sina yngel. Men tanke på att hon haft dem i munnen i ca 20 dagar utan att svälja dem så verkar det ju inte så smart om hon skulle börja äta dem nu. :)
//MVH Tulle
tulle89 skrev:Ja du lägger väll i den i akvariet...:p
Nee skämt o sido, räkmix äter ju både mamma och ynglen annars är artemia ett bra yngelfoder, dock lite jobbigt att man ska behöva kläcka nya varje dag och så.
När/om jag får yngel kommer jag köra med räkmix varefall.
//MVH Tulle