Lowa skrev:ja e ehelt ny inom kampfiskområdet så ja vet ient, skaffade en hanne igår, en stor en! å ja vet ju itne hur beteendet ska va men han visade ju upp sig totalt! vet dock inte om det är för att det nu e en hona elelr om det var en hanne. så nu så gömmer sig h*n under en cocosnöt elelr bakom filtret hela tiden, och kommer de nära varann å han spänner ut sig så är de blickstilla som paralyzerade..whats happening?
StaffeRyck skrev:Smart att skaffa en hane när man inte vet vad man har. Dessutom har jag fått lära mig att ha minst 2 honor på en hane, vilket du inte verkar ha...
Aquario skrev:Så, om jag får låna tråden lite, spänner hanarna upp gälarna som en krage ungefär när dem hotar andra hanar, enbart? För min hane har gjor så mot min yngre kampfisk, då simmade den bara iväg. Har inte sett dem slåss annars. Har nu fått misstankar att min hona egentligen är en hane :S
StaffeRyck skrev:Min kampfisk är ju helt knäpp. Han spände upp gälarna och jagade min black molly hona. 2 ggr, min syster satte fingret på akvariet och avbröt det hela. Jag blev helt chockad, han såg mest ful ut.
Men visst, det är väl vanligast när de hotar andra (hanar). Och när den yngre kampfisken du har blir äldre kommer de säkert slåss om det är 2 hanar. Hade nog flyttat någon till ett annat akvarium, dumt att riskera om han den andre spänner upp sig...
Lowa skrev:men scysst då! det stog ju honor på akavriet duh! hur som helst var det en hona! å det blev konstaterat INNAN ja köpte honom. de är båda döda nu så whatever -.-''
StaffeRyck skrev:Var det inte en hane då om båda är döda? Tycker väl inte att man kan lita på de där skyltarna te 100 procent heller verkar det som. Tyvärr.
Lowa skrev:vad för slags molly har du då? segelfens molly elelr nån med typ, långa stjärtfenor för dete som hotfullt
StaffeRyck skrev:En black molly som jag skrev. Med vanliga fenor, inte som där krökta som ser ut som tvestjärtar^^ Fan kan inget om olika molly arter^^. Är mest inläst på kampfisken..
Lowa skrev:samma här:P men då kanske du bara fått en riktig elaking till fisk då??^^''
StaffeRyck skrev:Jo han måste vara riktigt elak. Köpte ny flytväxt som jag hoppas han simmar upp och gömmer sig i. (Eller att de andra kan göra det^^)
Tråkigt på akvarievattnet och fiskarna förresten..