konstig guppy (ovanligt liten)

#1 - 17 augusti 2004 12:02

Hej!

när min guppy hona fick sina yngel var dom små men nu efter 2-3 månader är dom fortfarande små (ca 2-4 cm bara!) snälla hjälp mig att hitta orsaken så kanske jag kan få upp dem till normal storlek.

M.v h E AQUA
#2 - 17 augusti 2004 12:06
har oxå en ganska ung guppy i samma storlek..skulle tippa på lika gammal som din så den kanske inte har vuxit klart?
#3 - 17 augusti 2004 12:07
wei! kul att det finns nåt mer "barn" här ;)
#4 - 17 augusti 2004 12:14
jag trodde att de skulle vara lite större vid så här många månader men dom kanske behöver lite mer tid på sig... hursomhelst har min guppy hane en vacker ljusblå färgprakt trots att han är mycket mindre en den guppy hane jag köpte i affären
#5 - 17 augusti 2004 12:17
kanske beror på hur stort kar dem har gått i, hur många, hur mkt mat dem har fått och att dem som sagt kanske int har växt klart.
#6 - 17 augusti 2004 12:37
ja man såg en liten svag nyans av turkos på min först..nu har den börjat blivit lite svart och gul oxå [:-100]

PS.Fast fortfarande liten[:-47]
#7 - 17 augusti 2004 12:44
gult och svart är snyggt! hoppas min får dom färgerna oxå!
jag matar dem mycket och karet är på 40 liter och innerhåller bara mina 4 små guppys och 3 black molly yngel så det är nog inte det! men jag ska nog ge dem lite extra vitaminer till dem (även om det står + multi vitaminer på mat burken) sera fishtamin duger nog bra
#8 - 17 augusti 2004 12:50
gult och gult..det man ser mest är turkos och svart..men man ser ju iaf det gula lixom alla i hennes familj..
#9 - 17 augusti 2004 12:54
mm... min guppy har varken något gult och knappt något svart alls mest vitt faktist ...hoppas vitaminerna hjälper till med växten på dem...
#10 - 17 augusti 2004 12:58
jag vill minnas att det tog över 6veckor innan jag SÄKERT kunde avgöra kön på mina guppybebisar, och ytterligare 10veckor innan de var "vuxna" men under tiden uppvisade de tydligt tonårsbeteende, precis som de flesta djur. Det som förvånade mig mest var att alla hanarna kom överens, men det är så det brukar vara när de växer upp tillsammans :)

Lycka till!

Annons