Kondensvatten från MP

#1 - 21 mars 2004 07:52
Tänker nog skaffa mig ett MP karat 100 i lönn som jag tycker är ganska nyggt och har nu lite funderingar som jag undrar om någon kan hjälpa mig med.

http://www.mp-aquaristik.de/mp/inhalte/deutsch/produktdetails/mpaquaristik.jsp?id=20628&link=15255

Har någon upplevt att kondensvatten rinner på utsidan av rampen? Endel handlare har påstått det. Har någon silikonat fast rampen själva?

Finns det någon som har en klurig lösning för hur man använder in Eheim foderautomat med MP locket eller är det bara att ta fram kniven?

#2 - 21 mars 2004 08:42
Har ett MP smaragd och har aldrig märkt att det kommit kondesvatten.

Vet tyvärr inte hur foderautomaten skall monteras
#3 - 21 mars 2004 08:44
Jag vet inte hur MP är konstruerade, men jag har en Akwalux ramp som är konstruerad av fyra sammanfogade aluminiumprofiler.

Varje morgon så låg det lite vatten under akvariets hörn. Då hade det blivit ganska mycket kondens inne i akvariet under natten, och det kondensvattnet rann ut igenom hörnskarvarna mellan aluminiumprofilerna.

Efter att jag satt silicon över skarvarna inne i rampen så har jag inge problem längre.
#4 - 21 mars 2004 08:51
Tack för info. Behöver kanske inte oroa mig då. I värsta fall kan man ju ta till silikonet.[:)]
#5 - 21 mars 2004 09:16
Jag hade ett MP-akvarium på 160L innan jag skaffade mitt 720L.
Hade inga problem med kondensvatten som rann ut vad jag kunde märka (hade akvariet i ett år).

Däremot så var det bökigt att allt kondensvatten droppade överallt då man skulle lyfta av hela "toppen" för att göra något i akvariet =/

Mvh Fredrik
#6 - 23 mars 2004 17:53
Ett inlägg från mig i en annan tråd.

Jag har ett MP80 och jag är nöjd med det, men jag kan bekräfta ett det finns en tendens att kondensvatten kan rinna på utsidan, inga syndafloder precis men en droppe om dagen.

Jag tror dock att det är lätt att fixa till om man vill, typ en tunn liten gummilist på akvariekanten.
#7 - 23 mars 2004 18:02
har inga kondensproblem med mitt mp...

Annons