I mitt 63 liters som står på en ikea malmbyrå verkar det som att vattnet som kondenserar rinner ut ur det heltäckande locket.
det resulterar i en förstörd bänk.
Finns det något tips på att förhindra detta?
FiaLotta skrev:I mitt 63 liters som står på en ikea malmbyrå verkar det som att vattnet som kondenserar rinner ut ur det heltäckande locket.
det resulterar i en förstörd bänk.
Finns det något tips på att förhindra detta?
Rooster skrev:Finns det nått "mathål" som du brukar fälla upp vid matning? Isf kan du låta detta stå öppet alltid det borde minska kondensen en del. Du kan även pröva att sänka temp. något.
Hörnsten skrev:Du kanske kan lägga något vattentåligt mellan akvariet och byrån? Vet att IKEA har glasskivor till åtminstone vissa storlekar av Malm. Jag kan dock inte garantera att glaset inte spricker om belastningen från akvariet skulle få byråns toppskiva att svikta. De är väl inte i första hand tänkta som akvariemöbler. Andra idéer är att använda någon genomskinlig plastskiva eller klippa till en bit vaxduk.
Sultanen skrev:Sänk temperaturen, om du inte har någon verkligt speciell anledning till att ha höjd temp behövs det ofta knappt.
Hörnsten skrev:Du kanske kan lägga något vattentåligt mellan akvariet och byrån? Vet att IKEA har glasskivor till åtminstone vissa storlekar av Malm. Jag kan dock inte garantera att glaset inte spricker om belastningen från akvariet skulle få byråns toppskiva att svikta. De är väl inte i första hand tänkta som akvariemöbler. Andra idéer är att använda någon genomskinlig plastskiva eller klippa till en bit vaxduk.
glasskiva är en dålig idé eftersom vattnet kommer att sugas in mellan glas och bänkskiva, klart bättre lösning att åtgärda orsaken!Hörnsten skrev:Du kanske kan lägga något vattentåligt mellan akvariet och byrån? Vet att IKEA har glasskivor till åtminstone vissa storlekar av Malm. Jag kan dock inte garantera att glaset inte spricker om belastningen från akvariet skulle få byråns toppskiva att svikta. De är väl inte i första hand tänkta som akvariemöbler. Andra idéer är att använda någon genomskinlig plastskiva eller klippa till en bit vaxduk.