Kondens i rampen

#1 - 13 januari 2007 13:30
jag köpte precis nytt kar med en hemmabyggd heltäckande ramp i rostfritt,
snygg, proffsigt byggd, lätt att vika upp osv... men det blir en massa kondens på insidan av rampen, kan man isolera insidan med något, typ byggskum som man stryker på tunt lager eller är det giftigt?
något förslag???

EL-Metal-Vatten, ingen bra kombination
#2 - 13 januari 2007 13:52
Kör du utan täckglas? Annars är det en bra idé;) .
#3 - 13 januari 2007 14:09
ansjo skrev:
Kör du utan täckglas? Annars är det en bra idé;) .

utan täckglas, jag vill helst kunna komma åt o rota i karet utan att behöva lyfta av massa saker varje gång,
jag har sökt runt lite på nätet och det verkar inte vara giftigt med byggskum.
sen om det funkar är en annan sak
#4 - 13 januari 2007 14:15
Utan täckglas är det nog nånting du får leva med är jag rädd.
MvH Richard
#5 - 13 januari 2007 19:43
Borra några små hål i båda kortsidorna så att det blir luftcirkulation!
#6 - 14 januari 2007 01:47
Prova att mickla med utblåset på pumpen, det kan göra underverk om du har tur. Det märkliga med mitt kar är att allt vatten som tidigare hängt sig i locket upphörde helt när jag installerade ett nytt ytterfilter! Strilröret sitter på samma ställe som innan men med annan vinkel. Så nu har jag bra cirkulation på HELA vattenytan men inget skvättande eller för stora vågor. Då blev det tort, trots att jag ej har täckglas. Fråga mig ej hur det blev så, ett tag stod vattenytan nästan still för att jag inte hade nåt ytterfilter alls igång, tå blev det tokmycket vatten i locket. Antar att "rätt" ytrörelse även ventilerar in ny torrare luft i rampen. Jag har bara 2 hål i baksidan där slangarna går in, annars är det ganska tätt.
Mvh Micke

Annons