Kompisar till oscar?

#1 - 8 december 2003 16:15
Jag vet att Guldsöm ciklid funkar med oscars men jag undrar vad det finns för mer alternativ?
För egentligen borde de flesta fiskar funka som blir 25cm och större eller har jag fel?[:-26]
kom gärna med förslag...

tack på förhand [:-148]
#2 - 8 december 2003 16:23
Kanske ett gäng med guppys??

hehe skoja bara:P Jag har sett en del som har Jaguar ciklider, ormhuvuds fisk i samma akvarium, de kanske fungerar?
#3 - 8 december 2003 16:29
tillsammans med oscar har jag haft; blåciklid, funkade utan problem. guldsöm, funkade jättebra. zebra, funkade bra det med, helt orädda. rödciklider, de är små men tuffa, funkade bra. eldbukarna fick dock ta stryk av både oscars och dom andra. Guldsöms hanen var 25cm och ingen vågade gå på honom, utom en oscar på 10-15 cm som inte var ett dugg rädd för.. hhe dom e coola.
#4 - 8 december 2003 18:12
Surfer:

Röd ciklid? hittar ingen vid det namnet bara röd dvärgciklid är det den du menar?
men du som har en del erfarenhet som det verkar är det inte så att så länge de är stora är det lungt? alltså typ 25cm och uppåt?

tack på förhand
#5 - 19 december 2003 19:49
zebraciklid, röd terror, jaguarciklid, synspilum, blå ciklid, hantelciklid och jack dempsey har jag en vän som har med oscar...Dock i ett 700liters och alla fiskarna är under 20cm... Funkar bara fint.
#6 - 19 december 2003 20:50
Rebbecka: Vänta bara tills oscarna närmar sig dom 20 o inser att dom e så stora, då blir de liv i akvariet.
#7 - 22 december 2003 16:27
jag har nicaragua ciklider& salvini ciklider tillsammans med mina oscars... går gätte bra...

Annons