Kompisar till Aequidens rivulatus i 1125

#1 - 24 januari 2006 10:15
Hejsan på er jag håller ju på med mitt vardagsrum som ni kan se under projekt här på forumet. Jag har nu bestämmt mig för att köra sydamrikanskt i akvariet.
och när jag tittade runt så hittade jag rivulatus som var väldigt vacker och bestämde mig för att satsa på den.
så jag har 2 frågor
1 var kan man få tag på vildfångade rivulatus
2 vilka sorter tycker ni jag skall köra ihop med rivulatus
http://www.zoopet.com/bilder/showphoto.php?photo=6587&sort=8&cat=517&page=1&size=big

Tack på förhand
#2 - 26 januari 2006 11:41
Ingen som har något svar på min fråga där uppe
jag lägger ändå på en fråga nr 3
på zoopet under artbeskrivningar står det
20-25 graders temperatur
på ciklid.se står det 27.
Någon som har en anning om vilket som stämmer bäst ?
#3 - 26 januari 2006 11:49
provat å googla efter mer källor än zoopet och ciklid `?

annars kan du ju lägga dej mittimellan 26.
#4 - 27 januari 2006 19:37
Jag har 28 grader i karet och mitt par leker som tusan[:)]
Faktum e att en kompis har ungefär samma fisk bestånd som jag, fast lite kallare vatten och slarvar med bytena= ingen lek whatsoever. Jag har tre kullar just nu plus att två par till leker.. Byt mycket vatten och dra upp temperaturen[}:)] Fast det här vet du säkert redan..
#5 - 28 januari 2006 17:49
Angående var du kan få tag i vf är det bäst att ringa runt till dina lokala akvariebutiker och höra med dem om de kan ta hem dem åt dig.
#6 - 29 januari 2006 07:29
Jag har eldbukar tillsammans med mitt guldsömspar och det verkar fungerar bra , guldsömmarna som är runt 10cm är något större än eldbukarna. Jag vet dock inte ännu om det kommer att fungera på sikt när fiskarna blir ännu större men än så länge går det bra.

Det är ca 27 grader i karet och guldsömmarna leker ungefär en gång i månaden.
#7 - 29 januari 2006 14:16
[quote=Mightyice]1 var kan man få tag på vildfångade rivulatus
Tack på förhand[/quote]
NolsCiklidhobby kan ta hem VF rivulatus men det blir dyrt ,men de har yngel av VF föräldrar för 49kr/st tror jag .
#8 - 30 januari 2006 00:49
Jag har bara sett vildfångade guldsömmar på ett ställe, och det var på Zoomässan i Kungsbacka. Har för mig att de var vildfångade i alla fall.
#9 - 30 januari 2006 16:44
Mailat Nol i föra veckan men inte fått svar ännu.

Annons