Kompis till "stor" Scalar?

#1 - 3 december 2010 18:09
Jag har köpt mig en "begagnad" scalar som är nästan 10cm. Men dom vill väl simma i par så undrar om det funkar att köpa en liten i en akvariebutik eller om den vill ha en som är lika stor?
#2 - 4 december 2010 00:06
Eftersom det kan vara lite svårt att veta könen, och de dessutom inte alltid kommer överens även om de är av olika kön, så är det nog bäst att skaffa 4-6 och låta dem bilda par. Köper du en ny, finns risken att de blir osams, köper du flera, så kanske du får ett par, och kan lämna tillbaka resten.
#3 - 17 februari 2011 17:14
Jag köpte två st först men den ena dog. Så nu har den stora gått tillsammans med den mindre i några månader. Den stora jagade dom små rätt så bra i början men nu har de slutat helt.

Köpte 2 till idag nu så då blir det totalt 3 små och en stor, vart lite osäker på om man eg skulle haft jämt antal små eller inte.
#4 - 17 februari 2011 20:59
Hur stora är scalarer när dom blir könsmogna?
#5 - 22 februari 2011 13:39
Jag hade en liten ide om att skaffa en av varje färg på dom odlade men bryr dig som om det eller mixar dom par oavsett av odlade färger och sådant, tänker på sådana som red devil och redback etc?
#6 - 22 februari 2011 13:42
redbacks är någ lite svårare att odla o korsa. samma med honey blue o rainbow. men typ marmor o de lite billigare är nog lättare att korsa o odla på.
#7 - 22 februari 2011 13:53
Ok, har en vanlig randig, en gul, en svar och en spräcklig just nu. Är de dom du menar, som borde funka mao?

Annons