Kommentarer på nya karet?

#1 - 8 mars 2006 08:27
Vi fick klart vårat nya 560L bygge i helgen och vi skulle vilja ha lite kritik, bra som dåligt :). Mer växter, grottor osv? Funderat på ännu en grotta för att få lite mer revirplatser, men vi vet inte var vi ska placera denna isåfall.

En bild på hur det såg ut innan, när vi köpte det:
http://nordic.fuckomatic.net/~jw/Fiskar/akvarium560l.jpg

Så här ser det ut numer:

http://nordic.fuckomatic.net/~jw/Fiskar/nya%20akvarierna/IMGP1720.JPG

En dag senare, med klarare vatten:

http://nordic.fuckomatic.net/~jw/Fiskar/nya%20akvarierna/fr%e5n_sidan.JPG
#2 - 8 mars 2006 08:39
ser bra ut! bra att ni har samma typ av sten så det inte blir plottrigt, bra också att de är stora så det ser ut som klippor... bra höjd på de också

tyvärr har jag ingen aning om vad för sorts (afrikanska?) fiskar du har så jag kan inte uttala mig om du behöver mer av nåt..

men snyggt var det
#3 - 8 mars 2006 08:40
jag tycker mig känna igen akvariet som det såg ut när ni köpte det! Jag måste sett det på blocket? :)
Tyckte det var snyggt redan då, är ganska svag för blå bakgrund.
Men det blev riktigt fint med modulerna! Ser ju naturligare ut helt klart. Har
du satt en svart bakgrund nu?
Kanske nån mer växt längst in mot hörnet? Men det är inte nödvändigt
#4 - 8 mars 2006 09:13
Ser bra ut!

Eventuellt någon grotta skulle vara bra för fiskar som vill vara för sig själva ett tag ;). Har själv moduler i mina kar och jag tycker pimpsten passar riktigt bra. Både färgmässigt och ytan på modulerna/pimpstenen stämmer bra. Det blir INTE snyggt att ha sten som inte passar modulerna, då skulle jag hellre låta bli!

Mvh Erik
#5 - 8 mars 2006 09:21
Ser riktigt bra ut. Hålsten är enligt mig de snyggaste man kan ha i ett malawiakvarium :) Men det passar nog inte så bra med den sten du har nu..
#6 - 8 mars 2006 09:48
[QUOTE=androxe]jag tycker mig känna igen akvariet som det såg ut när ni köpte det! Jag måste sett det på blocket? :)
Tyckte det var snyggt redan då, är ganska svag för blå bakgrund.
Men det blev riktigt fint med modulerna! Ser ju naturligare ut helt klart. Har
du satt en svart bakgrund nu?
Kanske nån mer växt längst in mot hörnet? Men det är inte nödvändigt[/QUOTE]

Precis, låg ute på blocket :).

Det är bara framrutan som är glas, resten var plast. Så vi har målat väggarna på insidan med 2-komponentsfärg och akvarielack ovanpå det. En växt längst in skulle nog kunna vara något. Får se om vallisnerian skickar ut nått skott strax.

Smurfmats: Det är Golden, Rödzebra, Chipokae och Metriaclima Zebra.

Erik Ö: Pimpsten, vet inte hur den ser ut men jag ska ta mig en titt på den! Tack för tipset.

Rainbowalker: Hålsten är snyggt, helt jklart. Men med moduler så tycker jag inte att det smälter ihop så bra :).
#7 - 8 mars 2006 10:35
Jag har inga bilder upplagda på mitt kar med pimpsten på nätet men om du vill kan jag maila några bilder!

Mvh Erik
#8 - 8 mars 2006 10:53
[QUOTE=Erik Österlund]Jag har inga bilder upplagda på mitt kar med pimpsten på nätet men om du vill kan jag maila några bilder!

Mvh Erik[/QUOTE]

Gör gärna det! Skicka dom till [email]jonas@lumaf.se[/email]
#9 - 8 mars 2006 11:16
Ser kanon ut!

Klar förbättring mot innan! :P
#10 - 8 mars 2006 11:56
Snyggt som tusan ju för att vara malwikar ;)
Själv är man sydamerikafantast och kör diskus o malar :)
#11 - 8 mars 2006 12:41
Väldigt snyggt! Usch vad sugen jag blir på malawi! :D
#12 - 8 mars 2006 13:41
Hej!!
verkligen jättefint med modduler. själv har jag massor av lava i mitt 240l men tycker att moduler är snyggt men tyvärr är det ju ganska dyrt.
#13 - 8 mars 2006 13:44
Klart lyft med den möbeln den gamla va lite mycket fjällstuga för min del.
#14 - 8 mars 2006 13:54
[QUOTE=drd]Snyggt som tusan ju för att vara malwikar ;)
Själv är man sydamerikafantast och kör diskus o malar :)[/QUOTE]

Vi har gjort om vårat 240L där dessa fiskar gick i förrut, till sydamerikanskt nu. 3st Heckelli och 4st ej VF skalarer. Saknas bara lite pansarmalar. Har bara en L-72 på botten just nu.

Tack för alla kommentarer :)
#15 - 8 mars 2006 14:19
[FONT=Comic Sans MS]Jag gillar höjden på karet, det ser ut att vara 60 cm eller är det högre ?[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Skulle funkat kalas till altumskalarer och vf diskus :D[/FONT]
#16 - 8 mars 2006 14:34
[QUOTE=drd][FONT=Comic Sans MS]Jag gillar höjden på karet, det ser ut att vara 60 cm eller är det högre ?[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Skulle funkat kalas till altumskalarer och vf diskus :D[/FONT][/QUOTE]

Måtten är i stora drag, 125cm fram, 20cm hörn, 100cm väggar bakåt med en 15cm rak kant längst bak och 70cm högt.
#17 - 8 mars 2006 15:33
Ahaa.....det är ju ett hörnkar, det såg jag först nu när ja kolla igen ;)
#18 - 8 mars 2006 15:44
Kanon fint blir sugen att göra om 260 l karet,småfisken får bli mat
#19 - 8 mars 2006 21:46
Mycket snyggt kar , klart ett lyft från den skrikiga blåa bakgrunden.
Ochså skit snyggt med moduler , men jag får inte riktigt till det i mitt
huvud när det är svarta mellanrum , men det kanske bara e jag.

/Baggen
#20 - 8 mars 2006 21:55
Jätte snyggt med modulerna men jag tycker det är snyggare med blå bakgrund det blir mera djup i karet då.
#21 - 9 mars 2006 04:03
En nackdel med blått är att man ser var väggarna slutar, med svart så blir det lite otydligt och kikar man in i akvariet så ser man knappt var det tar slut längst bak. Det blir lite mer diffust så här.

Iallafall i det här akvariet :).
#22 - 11 mars 2006 14:03
Kanon fint! svart bakgrund tycker jag att det ska vara:) SÅn där blå som finns tycker jag passar lika bra som dykare m.m. ser alldeles för onaturligt ut

Annons