kolstenar

#1 - 25 mars 2010 10:27
Jag köpte mig ett gäng kolstenar igår och idag såg jag att det var guld i dom eller vad det är! är det någon fara att stoppa dom i akvariumet? kanske dum fråga men vill bara försäkra mig:p
#2 - 25 mars 2010 11:32
Kan vara lite järn som rostar. Jag har själv haft en del kolsten med detta utan att det hänt något, men jag brukar ändå ta ur dessa stenar för säkerhets skull:).
#3 - 25 mars 2010 11:35
Dom har inte ens varit i vatten ännu och det ser ut som något guld liknande, inte liksom broms färgat. konstigt ser det ut iallafall!
#4 - 25 mars 2010 11:36
De har nog troligen blivit blöta innan de kom hem till dig, annars kanske det är guld:p;)...
#5 - 25 mars 2010 11:38
kanske ska börja hacka sönder dom. vem vet kanske har hittat värsta guld gruvan:p
#6 - 25 mars 2010 14:47
Det är nästan säkert kattguld, alltså pyrit, dvs en järn-svavel förening som ofta bildas i fossila bergarter som t.ex. antracit (vilket är vad ditt kol säkert är). Helt ofarligt.
#7 - 25 mars 2010 17:28
Azur skrev:
Det är nästan säkert kattguld, alltså pyrit, dvs en järn-svavel förening som ofta bildas i fossila bergarter som t.ex. antracit (vilket är vad ditt kol säkert är). Helt ofarligt.

ja jag kom på det sedan! att det nog är kattguld:p bra att det är ofarlig iallafall

Annons