Länken är död!
Gå in på huvudsidan och klicka dig vidare till "Products". Där hittar du akvarierna.
Spontant tycker jag det är häftigt med lite annorlunda former, ställer lite krav på nytt designtänkande!! ;) Rätt små kar annars, gäller att tänka över fiskvalet noggrant. Stämmer, som någon var inne på, att Danios och liknande gärna vill sträcka ut, så sådana firrar är nog inget bra val. Möjligen kan man lösa det med bra snurr på vattnet, om det samtidigt finns lugnvatten där fiskarna kan vila ut. Har sett en del mindre kar som varit mycket smart inredda där Danios och liknande firrar funkat utmärkt.
Någon som vet var man kan handla akvarium med lite annorluna form? Typ kubformade eller akvarium som är högre än dom är breda/långa.
Nu minns jag inte vad butiken hette, men vi var på ett ställe i Berlin sist vi var nere med akvarieföreningen i Tyskland - de hade sanslöst fräck design på flera av sina kar, varav ett gäng med öppna lösningar. Mycket snygga lösningar på belysningen också. Får tillägga att de var så dyra att det nästan gjorde ont att bara kolla på dem, så ska du ha något sådant rekommenderar jag STORA plånboken. Rätt inrett och välskött är det dock en knockout... ;) Kan gräva lite i materialet från sista Tysklandsresan om du verkligen är intresserad av att skaffa ett sådant kar.
Jag har själv ett kubformat kar från Aqua-Medic:
http://www.aqua-medic.de Gå in på Aquarium Systems och kika på Chromis, det är det jag har - fast svart. Egentligen gjort för saltvatten, men jag kör växtkar i det. Hittade det på ren tur här i Malmö - butiksägaren hade gjort en felbeställning och sålde karet inklusive MH-armatur på 150 W för drygt 4 papp (möbelkar alltså). Aqua-Medic verkar i övrigt inte ha så annorlunda formade kar, men du kan säkerligen beställa ett kubformat genom en Zoo-butik. Annars får du spana runt och lita till slumpen... :/
Hilsen!!