Kokosnötter.

#1 - 26 april 2008 19:59
Hej!
Tänkte köpa några kokos-nötter som grottor funkar det bra?.

Finns kokosnötter på vanlig affärer som till exp coop och ica.

Hur mycket kostar en kokosnött?.
Runt 50 eller?
#2 - 26 april 2008 20:05
Det går aldeles utmärkt att använda kokosnöt som grotta.
Finns i de flesta mataffärer bland frukt och grönsaker.
Priset vet jag inte exakt men 50:- är att ta i. Man betalar i kilopris, men skulle tippa på 15-20:-/st max. Är dock inte säker på priset.
#3 - 26 april 2008 20:43
Betalade 25:- för en kokosnöt fylld med talg och nötter att hänga ut till fåglarna i höstas, den är nu helt renäten och det fräcka är att den har 3 st stora hål borrade, inte för att jag i mitt liv skulle vilja ha en ful kokosnöt i nått av karen men alternativet vore att ta bågsågen och dela den i 2 halvor..
#4 - 26 april 2008 20:45
Gömmer man den väl i någon tätvuxen djungel syns den inte, men fyller ändå sin funktion ;)
#5 - 26 april 2008 20:54
Själv kör jag med lerkrukor, dom är ju dessutom snygga.. ..ville du ha min gamla kokosnöt eller?
#6 - 26 april 2008 21:00
Gaffel skrev:
Själv kör jag med lerkrukor, dom är ju dessutom snygga.. ..ville du ha min gamla kokosnöt eller?

Vem, jag :confused:

Jag har redan en i ett akvarie och två nya i akvarielådan för säkerhets skull, om det skulle knipa :p
#7 - 26 april 2008 21:10
Ok åker och köper kokosnötter har en kruka i akvariumet,men det är inte lika snyggt såg en som odla guppy och han hade en kokosnött det var väldit snyggt.
#8 - 27 april 2008 05:37
Finns fat till blomkrukor som har höga kanter.
De funkar superbra, bara såga ur ett ingångshål.
Självklart kan man ju dra på lite silikon ovanpå o sen strö grus.
#9 - 27 april 2008 08:39
Tilläggas skall att med såga menar cc att en trådsåg/rondell bör användas och inte makens/pappas nya fogsvans..

Cc's tips fungerar minst lika bra på Höganäs Club frukostskålar..

Annons