Knappt två månader sedan start

#1 - 19 oktober 2009 20:12
Tja -då har det gått ca 2 månader och karet tuffar på ganska bra. Någon tillväxt kan man inte räkna med så här i början utan det mesta är utplanterade koraller - ja lite har de växt trots allt men mina stenkoraller har inte tagit ordentlig fart ännu.

Bilden visar lite av den centrala delen av karet.

[CENTER][attach]2567[/ATTACH]
[/CENTER]

[LEFT]En och annan ny gynnare har det blivit förutom de fiskar jag hade innan. Jag jagar gärna det där lilla ovanliga och det senaste i fiskväg får väl räknas dit, Caracanthus madagascariensis en liten fisk som blir en så där 5 cm. Räknas till skorpionfiskarna och ser ut som något mellanting mella en "frogfish" och en gobie. Normalt lever den i rosa koraller med det har jag inte skaffat mig ännu så de gömmer sig gärna bland stenarna.[/LEFT]

[LEFT]Bilderna visar den lite orörliga fisken med 10 minuters mellanrum
[/LEFT]

[CENTER][ATTACH]34104[/attach]
[/CENTER]

[CENTER][ATTACH]2568[/ATTACH]
[/CENTER]

[LEFT]Det som sitter till höger och liknar en brunstig sjöelefant är en filtrerande sjögurka.

Tja den rör på sig - då och då men det är ju ingen snabbsimmare precis.

MVH Lasse[/LEFT]
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 19 oktober 2009 20:49
Skall bli kul att se akvariet på lördag på västträffen:d
#3 - 19 oktober 2009 21:06
Jepp, håller med Kjell och för säkerhets skull är det bäst du binder fast karet då jag vet en som gärna vill ha...:p
#4 - 20 oktober 2009 19:18
Önskar att jag hann vara med, hade gärna sett ditt kar Lasse. Tyvärr måste jag jobba.

/B
#5 - 21 oktober 2009 09:45
ASG! Brunstig sjöelefant.... :D Mycket skumma djur finns det till saltvattens akvariet. Men fina. :)
#6 - 22 oktober 2009 04:48
Finns en liten söt sak som ser ut som en fågelkorsning... tror den heter Mandarinfisk.
#7 - 24 oktober 2009 12:30
Jodå - det finns mandarinfiskar - själv har jag en som är lite prickig och det finns andra varianter - den mest kända är väl den som ser ut som den har en orientalisk sidenpyamas på sig.

MVH Lasse

Annons