klogrodor!!!

#1 - 19 januari 2005 17:02
Hej!
Har efter lite funderingar reserverat en liten dvärgklogroda, som jag ska hämta imorgon. :D
Läste lite på nätet i dagarna, men överallt fanns det olika tips om hur jag skulle mata den.
Vissa säger var fjärde dag, andra säger en gång per dag osv...

(kan säga att den just nu är ganska liten och klen)
#2 - 20 januari 2005 17:06
Varför inte mata den varje dag?
Finns det några skäl till varför man inte skulle mata den så ofta.
I naturen äter väl vad den får tag på när den får tag på det.
Om den inte är hungrig så låter väl den bli att äta - och då får väl du ta hand om det överblivna - just my gut feeling - can be wrong....
#3 - 20 januari 2005 17:09
jo, får nog göra det...
de i affären kan inte ha matat den ofta. Den verkar trivas tillsammans me fiskarna, även fast den har en tendens att gömma sig bakom filtret :(
Ska ge den lite svarta mygglarver med en spruta idag :)
#4 - 21 januari 2005 16:15
Halloj, Jag vet inte hur det är med små klogrodor, men mina stora skulle kunna äta ihjäl sig om dom fick chansen. Dom får mat 3 ggr i veckan. Men inte riktigt så mycket som dom skulle önska tror jag :o)
#5 - 21 januari 2005 17:48
kologroda

hej!! du kan mata den varje dag om du vill det berhöer ju inte vara mängder men lite för att få den mera synlig och det är kul ( av egna erfarenheter) gärna med räkor!
#6 - 22 januari 2005 09:02
hm...
en afrikansk dvärg groda är det visst som jag har :)
den är för liten för att äns äta det minsta bitarna av en räka ännu, det ända som den äter är cyclops. Vet någon ngt annat väldigt litet foder som man kan ge den?
( plötsligt önskar man att man inte hade slängt iväg micromaskodlingen för ett par veckor sedan:( )
#7 - 28 januari 2005 22:02
Jag hade en klogroda för ett tag sedan, den matade jag med mygglarver några gånger i veckan. Den fick nog inte i sig så många för fiskarna han före.
Den dog efter en vecka, inte pga för lite mat utan för att den fastnade med benet i pumpen!
Så kolla din groda om den håller till bakom pumpen.
Dvärgklogrodor är välldigt små och magra.

Annons