Ursprungligen skickat av Karon
Lägga en mekanisk, självuppdragande klocka för nästan 5.000$ i ett akvarium och förvänta sig att bli betraktad som seriös är inte seröst!
Att behandla en sådan klocka på det viset är smaklöst.
Apropå att mötas av magsura kommentarer, varför skulle man vara tvungen att säga ja och amen och hurra till allt som sägs och skrivs ?
Anser man att det är dumheter gränsande till perversiteter, har man då inte samma rätt som den som ställde frågan att säga vad man tycker?
Ursprungligen skickat av Kawe
Jaha
Jag har varit medlem i mindre än en timme och känner mig inte särskilt omtyckt.
[:-106]Ursprungligen skickat av Nemo77
Hahahah Rolex Mercerdes, Armani smaklöst???!!!
Tur att vi har Tsaren som moderådgivare här på forumet...
Tycker för övrigt att tsarens inlägg passar lika bra här som
en paroonhaj i 50 L akvarium. MVH!
Ursprungligen skickat av Do`h
Måste bara ta tilfället i akt att utmärka min förvåning av att
Kawe ens frågade om det GICK med en klocka i akvariet !
DET är ganska så ovanligt att adeln faktiskt frågar bönder om något!
Kawe till eder säger jag följande:
Vill NI ha en klocka i Ert akvarium så varsågod
Men då skulle jag råda Er att Ni pratar med någon av tillverkarna av denna klocka för att få reda på om/hur den fäller i vatten
Kan kanske betraktas som ett avancerat kapitel men jag litar på att har Ni råd att lägga Er klocka i akvariumet så har Ni nog råd att ta kontakt med dess tillverkare!
Ursprungligen skickat av wernbo
Fy helvete va' komiskt. Kawe och "Tsaren", vad går ni på? Måste bara säga till puffbum och ni andra som är förvånade över den här diskussionen, ni har helt rätt, men kanske man får en släng av hybris om kommer över för mycket deg, har ingen aning och kommer förhoppnigsvis aldrig att få det. Tack alla för att ni har gett mig ett gott skratt så här på förmiddagen
Ursprungligen skickat av Gud bevare Tsaren
Kawe: Du tillhör uppenbarligen likt mig den lilla skara svenskar som lever ett liv i bekvämlighet, ja rentav i lyx, trots en förfärande och avgjort orimlig kommunal-, stat-, och förmögenhetsskatt. Jag skulle dock vilja uppmärksamma dig på att din tankegång med en Breitling, må så vara att det inte är ett fabrikat som kan mäta sig med A Lange und Söhne eller Patek Phillipe, i ett akvarium är löjeväckande.
Av två orsaker. Tillåt mig kort redogöra för dem:
För det första: Jag bär en Breitling Wings Automatic till vardags och skulle aldrig kunna tänka mig att sänka ner ett sådant mekaniskt mästerverk, höjden av schweizisk ingenjörskonst, i något av mina akvarier. Att lägga ett sådant urverk i ett akvarium är nog att likna vid en hädelse. Det vore som att lägga en isbit i ett glas Laphroaig 30 yo...
För det andra: Det ger onekligen en glimt av dålig smak, den typ av smak som nyrika som ännu inte hunnit utveckla en diskret stil ofta dras med. Jag bär en Breitling, klär mig i Hugo Boss och kör en Lexus. Det är diskret. Det är stil. Det motsatta vore att bära en Rolex, köra en Mercedes S-Klasse och klä sig i Armani eller Savile Row.Det är indiskret och det alldeles avgjort smaklöst.
Slainte,
/Gud bevare Tsaren
Kom igen, hitta alla de fel jag har i min text nu! Vi vill ju få igång en ny häxjakt! Vi är alla trötta på att bara tracka rika, kommunister eller djurplågare! Nu tar vi felstavarna med!
Ursprungligen skickat av H.G
Flytande heter det :P
<b>Kawe:</b> "What we do in life...echoes in eternity".
Om du har 50.000 liggandes, kompis, så skulle i alla fall jag skänka bort dem, av ovanstående anledning. Jag ger årligen en relativt stor summa pengar till välgörenhet, helt enkelt därför att jag har mer pengar än jag kan göra av med.
Att då ge en procentuellt betydande summa, som ändå inte på något sätt påverkar mitt ekonomiska oberoende, är att göra det rätta.
Ursprungligen skickat av Karon
Kan inte du, Kawe, räkna ut det, du som är så skärpt?
Kan det vara "Gud bevare Tsaren" som avses?
Jag vet att Markus Näslund, som likt mig är djupt troende, ger 10% av sin årsinkomst till välgörenhet. Det är en rätt rimlig summa, tycker jag. Vi borde vara fler som handlar så.
Ursprungligen skickat av plizken
Högmod är en dödssynd om inte jag minns fel.
Ursprungligen skickat av averater
var köper man en klocka för 50 papp? och finns det människor som köper sånna som inte har ett mycket stort intresse av lyxiga klockor?
Ursprungligen skickat av averater
[quote]Ursprungligen skickat av plizken
Ursprungligen skickat av erikthur
[quote]Ursprungligen skickat av averater
[quote]Ursprungligen skickat av plizken
Ursprungligen skickat av Kawe
<b>black_molly:</b> Den klockan kostar 50 840:-. Det är samma klocka på alla bilderna, den sista är tagen med blixt.
Ursprungligen skickat av black_molly
Jag fattar inte hur du kan lägga den i karet. Ta inte illa upp nu! :)
Ursprungligen skickat av tanya
...kunde till slut inte låta bli att lägga mig i det här, den längsta tråden på forumet? En eloge till Kawe, som dessutom är den enda som tråden igenom förhållit sig objektiv, och försökt få tillbaka tråden till sakfrågan.