"klister" till akvariet?

#1 - 4 januari 2008 17:29
Hej!
Håller på att bygga en modul i frigolit till mitt yngelakvarium. Jag tänkte hälla sand över för att få ngn bergsliknade .... sak eller ngt.
Jag vet ett sprayklister som kan få sanden att fästa men den är knappast fiskanpassad.
Jag har försökt att leta men har har inte hittat ngt användbart.
Finns det ngn som känner till ngt klister? (gärna i sprayform)

:confused:tackar för tipps!!!
#2 - 4 januari 2008 17:35
Akvariesilikon är nog trots allt bästa alternativet.
#3 - 4 januari 2008 18:09
petnym skrev:
Akvariesilikon är nog trots allt bästa alternativet.

Men för att kleta ut det på denna ojämna frigolitskiva med grottor och gömnställen kommer det ta mer än en evighet och massa hårtussar avdragna från skallen.[:-27]

Finns det ingen chans att spä ut silikonet med ngt som är giftfritt då?
Det är i lite tjockaste laget för att finhantera på det viset....
#4 - 4 januari 2008 18:14
du kan prova att dra ut det med en spackel..Men ja förstår problemet.
Måste ju finnas nåt som går att använda.Maila till dom som gör BTN bakgrunderna eller nån liknande.Måste finnas nän färg som går att använda som inte är giftig
#5 - 4 januari 2008 18:28
Jag läste på en tråd här i forumet om en mal som dog för att silikonen inte (troligtvis) hade torkat.
Till svar skulle det inte lukta ättika när silikonen hade torkat. Om det var vanlig ättika borde det funka att spä ut det med det. För jag håller med om att det luktar ättika. Men jag skall testa att maila de som ör btn modulerna ändå. Bättre att göra det säkra innan man sätter igång med sina egna exprement.
=)
#6 - 4 januari 2008 22:13
testa o spä med äticksprit lär funka de dunstar ju
alkohol kanske funkar o spä med annars e de väll bara o offra en pensel o sen smeta ... går ju o ta i omgångar

Annons