Klippräka!

#1 - 24 januari 2009 15:22
Hej, jag har nog gjort det som kallas för impulsköp. Jag köpte en Klippräka idag, de på djuräffären sa att den var ganska lättskött. Men det kallar jag för försäljarsnack.

Har ni någon information om hur man sköter en klippräka? Det jag själv vet är att den filtrerar vattnet efter mat och ömsar skinn som andra räkor.
#3 - 24 januari 2009 16:05
Hehe.. :D varför har du lagt disskussionen under Amfibier?
#4 - 24 januari 2009 16:37
jag har tre stycken. De är ganska coola. De behöver inte stödmatas nåt speciellt... De letar alltid upp den plats i akvariet där det är mest strömt och sitter där med sina "filter". Dock vill de ha ett planterat akvarium eftersom de lever av växtpartiklar.
#5 - 24 januari 2009 16:55
HAHA oj, jag klickade helt enkelt fel. Trodde jag had elagt den under skaldjur.

Jag tror denna klippräkan är en Afrikansk klippräka, är det någon skillnad på denna och den asiatiska?
#6 - 26 januari 2009 13:19
de sålde denna på ett zoo i göteborg nu, de va 1 hane och en hona 89kr/st va också riktigt sugen men den blir lite för stor för mina mindre kar.
#7 - 26 januari 2009 15:57
Jag har en Atrax Spinipes, riktigt söt en! Min behöver ingen stödmatning alls, den verkar trivas riktigt bra. Har väl haft den snart i en månad, den har bytat skal en gång. Som sagt rekommenderas!

Annons