Klämd i pumpen :(

#1 - 9 april 2008 21:12
[FONT=Century Gothic]Fick äntligen min nya pump från PWSS. Så nu var det dags att byta pumparna i Endlers- och micro karet.[/FONT]
[FONT=Century Gothic]Eftersom en av B.micro’sen hade fastnat tidigare i filtret så visste jag att risken att det skulle hända igen ville öka med en annan och kraftigare pump, så jag var iväg och köpte en håv som jag klippte i sönder och band fast runt pumpen/filterbehållaren.[/FONT]
[FONT=Century Gothic]När jag då skulle ta bort den gamla pumpen såg jag till min stora, stora besvikelse att en av mina B.brigittae hade klämts ihjäl i insuget av pumpen.. [:(][:(][:(] Jag är så ledsen att det hände.. så brutalt… Nu överväger jag seriöst att köra bottenfilter i stället. Blev berättat för mig att det var mycket bättre om man ska ha så små fisk som jag vill ha. Men då blir de också en utgift.. Men å andra sidan vill jag ju inte ha död fisk.. Nå men jag hoppas att nätet kring den ny pumpen håller missödena borta.[/FONT]

[FONT=Century Gothic]Förresten så har jag hittat en massa små runda ”kulor” på glaset i karet. De är ca 1mm i diameter och ser vita ut. Tog upp ett för att titta på det och då såg det nästan genomskinligt ut.. Konstigt.. Undrar om det är snäck-ägg? Gubben sa att det kunde vara mögelsvampar, men det hoppas jag inte![/FONT]
[FONT=Century Gothic]Det vita luddet försvann efter att jag städat ordentligt i karet, men kom tillbaka efter 2 dagar igen, men inte lika mycket, dock mera spritt på alla växterna. Igen hoppas att den nya pumpen fixar till det..[/FONT]

[FONT=Century Gothic]Tycker att jag har haft lite otur med micro-karet faktiskt.. och ändå så har jag följt ”regel-boken”.. *Mumlar för migsjälv: Learning by doing*.. Men gubben som har startat upp 2 större kar, bryr sig inte om ”regel-boken” så mycket och där funkar allt så bra, så bra..[/FONT]

[FONT=Century Gothic]Jaja, imorgon bär det av till Malmö och det ser jag otroligt mycket fram emot. Ska bli jätte kul att titta in på fisktjänst och zoo-giganten oxh inte minst ska det bli jätte roligt att träffa familjen :)[/FONT]
#2 - 9 april 2008 22:09
Tråkigt när akvarierna krånglar.. Du är duktig som kämpar på, jag har bestämt mig för att ge upp med mitt krångelkar nu.

Det är kul att gå i akvarieaffärer. Du missar väl inte Akvarietjänst? Eller det var kanske det du menade med Fisktjänst? :)
#3 - 10 april 2008 09:42
*skrattar* Ja det var akvarietjänst jag menade ;)
#4 - 10 april 2008 09:45
Men snälla. Kan du inte kolla vad de har för räkor där nu? Fast då kanske du bara köper dem..

Annons