Kläcktid Triops

#1 - 17 december 2008 14:43
Sitter här och stirrar på ett litet akvarium med triopscystor (från Cool stuff, märke "Triops from the age of Dinosaurs) som "blandades till" för 32 timmar sedan. Inte ett spår av liv. Har jag fått en dålig påse eller har ni därute erfarenhet av att kläckningen kan ta längre tid än 30 timmar? Några knep?

Mvh Cecilia
#2 - 17 december 2008 14:49
Inga knep - hoppas att du använt mjukt vatten och att det inte finns klor i det.
Men det tar ofta ett par, ibland tre dygn innan man ser något litet hoppa omkring.
#3 - 17 december 2008 14:50
cecilia skrev:
Sitter här och stirrar på ett litet akvarium med triopscystor (från Cool stuff, märke "Triops from the age of Dinosaurs) som "blandades till" för 32 timmar sedan. Inte ett spår av liv. Har jag fått en dålig påse eller har ni därute erfarenhet av att kläckningen kan ta längre tid än 30 timmar? Några knep?

Mvh Cecilia

Du har möjligtvis inte köpt dessa på Tradera:)?
#4 - 17 december 2008 23:11
Jippi - 39 timmar efter "tillblandning" (med luftavfuktarvatten) syns en liten prick som rör sig. Finns det billigare triops på Tradera? 59 spänn känns ju hutlöst dyrt även om en tepåse med någon sorts torv och mystiska gröna och bruna pellets ingår.

Mvh Cecilia
Gäst
#5 - 18 november 2010 07:57
cecilia skrev:

Mvh Cecilia

Det heter "triassic triops"
[:-59];)
Gäst
#7 - 18 november 2010 08:00

Annons