[QUOTE=janne dansk]keramiken funkar som ett biologisk filter medan filtermattan funkar som ett grovfilter.keramiken är bland dom bästa filtermatreil man kan ha
mvh janne[/QUOTE]
Jag tycker tvärtom - att keramikrören (om de ser ut som makaroner) inte är något vidare medan däremot filtermattan är ett fantastiskt bra biologiskt filter:D Om det nu var filtermatta du också hade.
[QUOTE=Kjell Fohrman][QUOTE=janne dansk]keramiken funkar som ett biologisk filter medan filtermattan funkar som ett grovfilter.keramiken är bland dom bästa filtermatreil man kan ha
mvh janne[/QUOTE]
Jag tycker tvärtom - att keramikrören (om de ser ut som makaroner) inte är något vidare medan däremot filtermattan är ett fantastiskt bra biologiskt filter:D Om det nu var filtermatta du också hade.[/QUOTE]
Ja Kjell
Först vill jag tacka för snabba svar.
Det är en rektangulär låda som vattnet går först igenom ett filter sedan ligger det som du skriver makaroniliknande keramikrör under filtret så vattnet passerar genom båda .
âr detta en god kombination??
mvh Redman
Ps Kjell bra bok du skrivit "Back to basic Akvarieguiden"
[QUOTE=janne dansk]keramiken funkar som ett biologisk filter medan filtermattan funkar som ett grovfilter.keramiken är bland dom bästa filtermatreil man kan ha
mvh janne[/QUOTE]
läst några kommentarer från folk som tagit filtermatta klippt i kuber och fyllt ytterfilter med detta och bara hört bra kommerntarer om det hittills.
billigt å lätt å rengöra är 2 av dom.
om ja själv skulle göra sånt skulle ja nog börja med grov filtermatta och avsluta med lite finare.
oja alla grovfilter blir biologiska filter om dom inte rengörs ofta.