Kebab House - Brunnsparken, Göteborg

#1 - 21 juli 2007 18:26
Jo igår efter man vart på krogen så gick jag och polarna förbi Kebab house för att klämma i oss en kebab rulle.
Då ser jag att samtliga personer där inne har på sig t-shirtar som det står
"STÖRRE DRICKOR" på.

Då frågade jag honom vad en större dricka är och hur mycket större dom var. Han svarade med att det var vanliga drickor de hade, 33cl burkar, flaskor osv.

Då sa jag någonting i stil med att de ljög, att de inte alls hade större drickor.
Då gick han fram och han började mucka och de andra i personalen kom också fram.. då anslöt sig resten utav kompis gänget och några andra där inne förstog att de var bråk på gång och anslöt sig till vårat gäng..:)
Men vi ville inte bråka.

Är det någon ide att gå vidare med detta?
Jag menar det står 5 killar bakom kassorna med ett budskap på tröjorna som inte stämmer, och vad är egentligen "STÖRRE DRICKOR" för något? klassas det som falsk marknadsföring?
#2 - 21 juli 2007 18:31
Ja de låter ju helt klart fel av dem, kanske något för allmänna reklamationsnämnden, de är enkelt att anmäla.

Men mer bekymmrande var ju att de gick fram till dig och erat "gäng" hotfullt.
De är verkligen inte acceptabelt... Jag menar sålänge du inte gav ett hotfullt budskap först så är de ju verkligen fel av dem.

Edit: Dessutom har kunden alltid rätt!!
#3 - 21 juli 2007 18:34
Men efter att han hade varit på krogen..
#4 - 21 juli 2007 18:39
maria_ skrev:
Men efter att han hade varit på krogen..

så har kunden fortfarande rätt.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 21 juli 2007 18:41
Tusan vad du gnäller - "du" har ju ett stort S på din tröja i din avatar men inte fasicken är du stålmannen för det. Det om nåt borde väl vara falsk marknadsföring:D;)
#6 - 21 juli 2007 18:44
lunar skrev:
Ja de låter ju helt klart fel av dem, kanske något för allmänna reklamationsnämnden, de är enkelt att anmäla.

Men mer bekymmrande var ju att de gick fram till dig och erat "gäng" hotfullt.

De är verkligen inte acceptabelt... Jag menar så länge du inte gav ett hotfullt budskap först så är de ju verkligen fel av dem.

Edit: Dessutom har kunden alltid rätt!!

Jag fick en knuff i bröstet polaren som stog närmast putte iof iväg honom direkt.

Man kanske skulle ta och ringa allmänna reklamations nämnden då.
Jag vill jävlas med dem så mycket som möjligt..
#7 - 21 juli 2007 18:44
Jag var inte där, så jag kan inte avgöra vem som har rätt. Har de vanliga drickor men skriver att de har större så är det fel. Men jag vet att fulla människor inte alltid är så lätta att hantera. Och ibland kan de uppfatta saker på sitt eget sätt också.
Guest
#8 - 21 juli 2007 18:45
Tusan vad du gnäller - "du" har ju ett stort S på din tröja i din avatar men inte fasicken är du stålmannen för det. Det om nåt borde väl vara falsk marknadsföring:D;)

:D:D:D:D:D

Men STÖRRE DRICKOR borde ju vara allt över 33cl...
#9 - 21 juli 2007 18:48

Jo visst jag gnäller kanske, det är ju en löjlig sak men va fan varför skall det muckas direkt när man bara vill ha reda på vad de menar.

Man skall reagera på sådant tycker jag.
Bilagor:
#10 - 21 juli 2007 18:49
Anettejt skrev:
:D:D:D:D:D

Men STÖRRE DRICKOR borde ju vara allt över 33cl...

Jo men det ahde ju det vanliga utbudet glasflaskor, burkar osv..

När de säger sig ha större drickor så måste de mena att de har någonting som inte alla har. Det känns som att det har vart en språk miss killarna var ju inte svenska.
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 21 juli 2007 18:56
Fiddan skrev:
Jag fick en knuff i bröstet polaren som stog närmast putte iof iväg honom direkt.

Man kanske skulle ta och ringa allmänna reklamations nämnden då.

Jag vill jävlas med dem så mycket som möjligt..

Har ni blivit misshandlade anmäl det till polisen - men att ringa allmänna reklamtionsnämnden blir ju bara löjligt. Dom har förövrigt inte ett dyft med detta att göra - de behandlar bara ärenden där en konsumnet har köpt en vara eller tjänst och det skall gälla minst 500 kr. Så om ni handlat dricka där för minst 500 kr och blivit lurade att tro att ni skulle får större drickor än ni fick så kan ni anmäla dit - inte annars.
Sedan vadå - Större drickor - dom kanske hade 20 cl drickor veckan innan och då har de ju nu större drickor.
Tänk om man skulle anmäla all felaktig marknadsföring - själv får man ju dagligen massor av marknadsföringsmail och enligt dom så skulle man vinna 1 miljon varje dag, få en 20 cm längre snopp på en vecka och kunna älska dygnet runt och kunna köpa en äkta Rolexklocka för 500 spänn:D
#12 - 22 juli 2007 02:28
Tänk om man skulle anmäla all felaktig marknadsföring - själv får man ju dagligen massor av marknadsföringsmail och enligt dom så skulle man vinna 1 miljon varje dag, få en 20 cm längre snopp på en vecka och kunna älska dygnet runt och kunna köpa en äkta Rolexklocka för 500 spänn:D

Vaaa. Stämmer inte sånt. Skit oxå
#13 - 22 juli 2007 03:11
Har ni blivit misshandlade anmäl det till polisen - men att ringa allmänna reklamtionsnämnden blir ju bara löjligt. Dom har förövrigt inte ett dyft med detta att göra - de behandlar bara ärenden där en konsumnet har köpt en vara eller tjänst och det skall gälla minst 500 kr. Så om ni handlat dricka där för minst 500 kr och blivit lurade att tro att ni skulle får större drickor än ni fick så kan ni anmäla dit - inte annars.

Sedan vadå - Större drickor - dom kanske hade 20 cl drickor veckan innan och då har de ju nu större drickor.

Okey det var det som var frågan, om de är värt att göra det..
Faktum är att kebab killarna sa att de hade större kukar än oss
också.. riktigt roligt när folk förnedrar sig själva på det viset, helt o proffsigt.

Kebab House är ju även känt som klädtvätt och godis näste, så det är väl killar som är väldigt fina som man vill bjuda hem.
#14 - 22 juli 2007 03:35
Har dom blivit fällda för detta i någon rättslig instans? Annars så snackar vi om ett rättsmål i förtal där du är svarande.
#15 - 22 juli 2007 04:02
Herne skrev:
Har dom blivit fällda för detta i någon rättslig instans? Annars så snackar vi om ett rättsmål i förtal där du är svarande.

Okey.. säger du det så..

Då omformulerar jag mig lite då.
Bilagor:
#16 - 22 juli 2007 07:26
Göteborg kryllar av turistfällor. Min favorit är "parkera var du vill" bluffarna - har man göteborgskortet skall man kunna parkera överallt. Not so. Det finns gott om parkeringsplatser som är kamoflerade som kommunala parkeringsplatser men som egentligen är privata, så parkerar man på dem så får man böter. Fast det vet man förstås inte förrän påminnelsen, med en 1000:- påminnelseavgift, dyker upp hemma en vecka efter man varit där.

Rena lurendrejeriet, men ingenting man kan göra.

Göteborg är Sveriges minst turistvänliga stad.

Annons