"Katt-vänlig" ramp på Rubin o Juwel ?

#1 - 10 december 2007 13:00
Är den "katt-vänlig"?
Vi har en Aquael idag, men funderar på att byta.. frågan är bara om kissarna får ha kvar sitt bästa sovställe, eller om de riskerar att dråsa ner genom rampen i karet?
#2 - 10 december 2007 23:00
Hej, lustigt problem :)Jag har 2st stora tunga han katter och båda brukar ligga på mitt juwel Rio 240L akvarium och det är inga problem.Skulle tro att det är lungt med ett juwel iallafall.
HazelCR
#3 - 11 december 2007 04:14
Rubin, det är ganska tunna plastskivor som ligger ovanpå karet. Kanske håller de?
Men det är förmodligen enkelt att byta ut dem mot stabilare plastskivor. Det är inga fästanordningar eller dylikt utan bara tunna skivor.
Eller ännu enklare lägg en till skiva ovanpå.

(Jag skriver då om Rubin 720. )
#4 - 11 december 2007 13:07
Det är ju i dagsläget kissarnas favoritplats, varmt o gött med underhållning.. De skulle deppa sönder sej om de inte fick ligga på karet längre..
Ska åka o prova hållfastheten på ett Juwel till helgen.. ett 450L
#5 - 11 december 2007 17:01
Mina katter ligger lugnt på mina Juwelkar. Varmt och mysigt... Enda gången jag får panik är när största katten hoppar ner på ena akvariet från en hylla som är betydligt högre än akvariet och dessutom en bit ifrån. Hittills har rampen hållit i 2 1/2 år, peppar, peppar... Men för vanligt "liggande" håller rampen definitivt...

Annons